Alvaro Morata bekräftar att han inte kommer att lämna Real Madrid i januari

Den talangfulle anfallaren vill stanna i Santiago Bernabeu klubben och kämpa för sin plats, trots rapporter som kopplar honom med Arsenal.

Rykten har kopplat Alvaro Morata med en flytt till bland annat Arsenal, men anfallaren har insisterat på att han inte har någon avsikt att lämna Real Madrid.

Enligt uppgifter vill Premier League ledarna signera spanjoren på lån till slutet av säsongen 2013/2014, men Morata har klargjort att en vinterflytt är inget alternativ för honom.

"Jag är glad här och jag känner att Carlo Ancelotti, Zidane och all tränarpersonal har förtroende för mig. Jag är bara 21 år och jag vill fortsätta spela för Madrid under en lång tid" sade Morata till journalister, rapporterar Goal.

"Alla spelare vill spela och tränaren har visat fullt förtroende för mig - han har spelat med mig i svåra matcher och jag är glad över att ha kunnat betala honom för förtroendet som han har visat för min förmåga".

"Jag är jätteglad här och jag hoppas att jag kommer att spendera många år i Madrid. Just nu spelar laget fantastiskt och jag tycker att vi är ett av de farligaste lagen i Europa".

Skriv en kommentar