Kaká: "Jag lämnade Madrid för jag visste att det inte fanns någon plats för mig"

AC Milan spelaren insisterade på att han inte lämnade Real Madrid bittert, utan betonade att han kom överens med klubben om en flytt till italienarna.

Den tidigare Real Madrid stjärnan Kaká avslöjade att han lämnade Los Blancos på grund av att han insåg att han inte skulle få tillräckligt med speltid.

Den brasilianska mittfältaren flyttade till San Siro sommaren 2013 efter att ha spenderat de fyra senaste åren hos Santiago Bernabeu klubben, och han säger att han återvände till Serie A på grund av en alltför hög konkurrens i Spanien.

"I början ville jag inte lämna. Jag pratade med Carlo och han ville ha kvar mig" sade Kaká till La Gazzetta dello Sport.

"Sedan började Madrid köpa viktiga mittfältare och klubben bad tränaren att spela med unga spelare, så jag visste att det inte fanns någon plats för mig".

"Jag pratade med Ancelotti och han berättade att det skulle vara svårt för mig att spela. Men jag hade inga problem med honom, det var klart och vi fattade besluten tillsammans".

Skriv en kommentar