Wayne Rooney: "Messi är den bästa spelaren någonsin - bättre än Ronaldo"

Den engelska anfallaren säger att trots att han har spelat med Ronaldo på Old Trafford, måste han säga att Barcelona stjärnan är bättre än portugisen.

Manchester Uniteds anfallare Wayne Rooney anser att Lionel Messi är den bästa spelaren någonsin - bättre än sin förra lagkamrat Cristiano Ronaldo.

När engelsmannen fick en fråga om vilken spelare (Ronaldo eller Messi) som han anser är den bästa i planeten, hade Rooney ett annat svar än lagkamraterna Tom Cleverley och Jonny Evans.

"De är två olika spelare. Men jag tycker att Messi är otrolig. Jag tycker att han är den bästa någonsin, så jag måste säga Messi" sa Rooney till DHL.

"Men Ronaldo har haft lite otur eftersom i en helt annan tid hade han vunnit alla utmärkelser som Messi har. Men de är två av de bästa spelarna någonsin".

Cleverley fortsatte: "Jag har aldrig spelat med Ronaldo. De är två olika spelare, men just nu skulle jag nog välja Ronaldo".

Evans hade samma åsikt som Cleverley, och sade: "Det är svårt att jämföra dem eftersom vi har inte haft chansen att se Messi spela varje dag, men vi har haft det med Ronaldo".

"En säsong spelade jag för A-laget när Ronaldo var här, och man tog det för givet. Jag tror dock inte att jag kan välja mellan dem. Men bara för det faktum att jag har sett Ronaldo dag in och dag ut, och sett tillgivenheten som han har, måste jag säga Ronaldo".

Kommentarer

Anonym

2013-02-22 - 15:08:10
idiota... du ska föreställa en lagkamrat?

Rolf

2013-02-22 - 15:46:56
Han är rädd att Ronaldo kommer till Utd, då ser folk hur nolla är han.

Skriv en kommentar