Xabi Alonso: "Vi vill sparka igång 2013 med en vinst"

 
Xabi Alonso ser fram emot att möta sitt förra lag på söndag, och lovade att han kommer att sätta alla sina känslor för dem åt sidan.
 
Real Madrids mittfältare Xabi Alonso har varnat sin förra klubb Real Sociedad att någon tillgivenhet som han känner för dem, kommer inte att stoppa honom från att göra sitt bästa när de två lagen möts på söndag.
 
Den 31-årige spelaren startade sin karriär i Basque klubben, och representerade deras A-lag i fem år innan han flyttade till Liverpool år 2004.
 
"Matchen mot Real Sociedad kommer att vara speciell för mig, men alla känslor kommer att sättas åt sidan på söndag och vi kommer att slåss för vinsten" sa Alonso till Real Madrids officiella hemsida.
 
"Vi vill sparka igång 2013 med en vinst, men det kommer att vara en speciell match eftersom jag har vänner som spelar för motståndarlaget. Och även eftersom de är ett lag som jag har stöttat under hela mitt liv. Jag har ett samband med dem, främst på grund av min far".

"Men nu är det dags att spela matchen, vi kommer att slåss för vår skull och alla dessa känslor kommer att sättas åt sidan under matchen".
 
Alonso fortsatte med att uppmana sina lagkamrater att glömma deras dåliga form i slutet av år 2012, samt återfå sitt förtroende så fort som möjligt.
 
"Vi måste göra det rätt nu, vi måste vara ett lag och känna förtroende trots våra dåliga resultat. Vi måste återfå förtroendet, känslan när vi gör så många mål som möjligt samt återfå dessa bra känslor".

Skriv en kommentar