Goran Pandev: "Jag röstade på Mourinho, men min röst gavs till Vicente del Bosque"

Makedoniens stjärna har betonat att hans röst gick till Vicente del Bosue, trots att han egentligen röstade på Mourinho.

Napolis anfallare Goran Pandev har stöttat Jose Mourinhos anklagelse om att Fifa fuskade i röstningen för "Coach of the Year Award".

Fifa har dock förnekat detta, och insisterade på att listan på rösterna som publicerades av fotbollens styrande organ stämmer, men Pandev har betonat att hans röst som Makedoniens kapten gavs felaktigt till Spaniens tränare Vicente del Bosque.

"Jag röstade på Mourinho" sade Pandev till La Sexta Deportes, även om listan som publicerades Fifa gav hans röst till Del Bosque.

"Jag vet inte vad som hände där, men det är mycket konstigt. Jag sade till Mourinho att jag röstade på honom, men jag vet inte vad som hände efteråt".

Skriv en kommentar