Kaká: "Real Madrid förtjänade att gå vidare till kvartsfinalen"

Den brasilianska playmakern tycker att Los Blancos spelade tillräckligt bra för att förtjäna vinsten mot United, och efter Nanis utvisning betonade han att domaren inte har ett lätt jobb.

Kaká tycker att Real Madrid förtjänade sin biljett till Champions Leagues kvartsfinal efter att ha slagit Manchester United med sammanlagt 3-2.

Santiago Bernabeu klubben fick ett oavgjort 1-1 resultat i det första spelet, men marängerna vände i den kontroversiella returmatchen på Old Trafford. Kaká känner dock att Madrid var det bättre laget under de totala 180 minuterna.

"Resultatet av matchen är förtjänad och att gå vidare ger oss självförtroende. Vi kände till vikten av matchen, som vi gjorde mot Barcelona".

"Vi har inte vunnit något än, men vi är ett steg närmare. Jag är nöjd med laget eftersom jag vet hur hårt det är att spela här och att slå ut Manchester United".

"Jag är glad att vi lyckades med vår uppgift. Man vet aldrig vad som kan hända i fotboll, och vi har fortfarande en chans att vinna dubbeln".

Den attackerande mittfältaren pratade också om Cuneyt Cakirs beslut att utvisa Nani, och sade: "Jag vet inte om det var rätt eller fel, jag är inte säker på vad som hände.

"Domaren måste dock bestämma sig jättefort och det är svårt för dem. Att spela med 10 män är inte lätt".

Skriv en kommentar