Sergio Ramos: "Jag vill stå med i den spanska fotbollens historieböcker"

Madrid försvararen, som hoppas att han kommer att stå med i historieböckerna inom kort, är säker på att hans landslag kan kvalificera sig till VM 2014.

Sergio Ramos hoppas att han kan skriva in sig i historieböckerna inför sin 100:e landskamp för Spanien denna vecka.

Real Madrid försvaren är på väg att bli den yngsta spelaren någonsin som spelar så många matcher för sitt landslag, och därmed slå Lukas Podolskis tidigare rekord.

"På en personlig nivå kommer det att vara ett ögonblick att njuta av" sade Ramos till reportrar, skriver Goal. "Jag hoppas att jag kan skriva in mig i den spanska fotbollens historieböcker - det är en personlig utmaning för mig. Chansen att vinna 100 landskamper gör mig stolt".

"Vi vet vad vi måste göra för att kvalificera oss till VM 2014, och vi vill göra det på rätt sätt. Frankrike kommer att vara svåra. Jag har fortfarande inte pratat med Varane och Benzema, men vi har några dagar på oss att skicka meddelanden till varandra".

"Först måste vi dock tänka på matchen mot Finland; nu för tiden kan vilket landslag som helst skada dig, så vi måste visa dem respekt. Sedan kommer vi att tänka på Frankrike".

Kommentarer

Alex

2013-03-20 - 16:02:11
blev lite fel i artikeln! Jag undrar om han blir historisk för att vara yngst att spela 100 eller först att vinna 100
Svar: Spela 100 matcher.
Med "Chansen att vinna 100 landskamper gör mig stolt" menas att han "vinner" (= får, tjänar) 100 landskamper.
Real Madriid CF Admin

LV

2013-03-22 - 11:34:13
Ordet han använde var "ganar" som betyder just vinna,tjäna,få. Lite "kul" kuriosa.............

Skriv en kommentar