Isco: "Jag förväntade mig inte att det skulle gå så bra för mig i Real Madrid"

Den tidigare Malaga stjärnan har kopplats med en flytt från Santiago Bernabeu, men spelaren insisterade på att han vill vinna titlar med Real Madrid.

Isco insisterade på att han älskar sitt liv i Real Madrid och hävdade att det inte finns någon bättre plats för en ung spelare att utveckla sig i.

Spanjoren lämnade Malaga för den spanska huvudstadsklubben för rapporterade 30 miljoner euro under sommaren, och han hade en ganska bra start på sin Los Blancos karriär.

21-åringen  gjorde fem mål på sina sex första matcher, men sedan dess har han misslyckats näta och tränaren Carlo Ancelotti har föredragit att spela med en annan spelare.

"Jag har inte varit en professionell spelare så länge" förklarade Isco till Uefas officiella tidning. "Så jag skulle säga att den största utmaningen i min karriär har varit att bara komma till Real Madrid eftersom jag var en del av ett mindre lag som Malaga".

"Så att gå till världens största klubb är en riktigt stor utmaning och jag förväntade mig inte att det skulle gå så bra".

"När jag anlände hit spelade jag genast bra i ligan. Jag gjorde mål, assister och hjälpte laget. Jag hoppas att jag fortsätter så här. Jag är jätteglad med hur allt har fungerat, men jag vill inte att det ska sluta här".

"Jag vill fortsätta vinna titlar och göra det med Real Madrid. Jag vill fortsätta växa, röra mig mot att bli en av de bästa i världen, och det finns ingen bättre plats att växa i än i Real Madrid".

Skriv en kommentar