Iker Casillas: "Real Madrid är viktigare än mig"

32-åringen har varit andrahandsvalet under den större delen av året, men säger att klubben har behandlat honom väl och att han vill stanna i huvudstadsklubben.

Real Madrid kaptenen Iker Casillas lugnade ner vikten av hans senaste besvär i Santiago Bernabeu klubben genom att hävda att klubben är viktigare än den individuella spelaren.

Den spanska målvakten förlorade sin startplats i mitten av förra säsongen och han har fortsatt att spela som andrahandsvalet, bakom Diego Lopez, sedan Carlo Ancelottis ankomst.

Casillas fick dock starta i Champions League matchen mot Köpenhamn igår, och han var förståeligt glad över att ha återvänt till startelvan samt för att han inte släppte in några mål.

"Det var ett tag sedan jag spelade en officiell match på Bernabeu, och att få bära denna tröja igen gör mig stolt" sade Casillas till Real Madrids officiella hemsida.

"Det var jättelänge sedan och mycket har hänt under den tiden, men jag har inte försökt dölja någonting".

"När du inte får spela på så länge går många saker igenom ditt huvud, men min dröm är att fortsätta spela så länge mitt sinne och min kropp orkar".

"Klubben har behandlat mig jättebra och Real Madrid är viktigare än Casillas. Jag vill spela fotboll, och jag vill spela för Real Madrid. Just nu vill jag bara fortsätta".

Kommentarer

REAL MADRID

2013-10-03 - 21:26:47
äntligen går han ut och agerar som en kapten ska göra har väntat länge på att Casillas ska komma med ett sådant uttalande. sen får han gärna kriga sig tillbaka men just nu så är Lopez den bättre av dom 2

Sovjet

2013-10-04 - 00:27:01
Kan bara instämma Real Madrid! Väldigt bra agerat Cassi

Anonym

2013-10-04 - 22:01:02
Det kan absolut disskuteras om Lopez är bättre just nu, det håller jag inte alls med om. Det är skönt att ha uttalanden som försäkrar att han stannar, men Iker har agerat gudomligt genom hela situationen. Det är inte lätt att utstå det han har och inte säga ett ont ord. Det här handlar om mer än bara målvaktspositionen, Casillas är Real Madrids själ.

Skriv en kommentar