Alvaro Morata: "Jag är säker på att Ancelotti håller ett vakande öga på mig"

Den unga anfallaren tvivlar inte på att hans goda prestationer för Spanien U21 kommer att gå obemärkt förbi Carlo Ancelotti.

Alvaro Morata är optimistisk om sin framtid i Real Madrid och tror att tränaren Carlo Ancelotti kommer att hjälpa honom att utvecklas.

Den 20-årige anfallaren har imponerat när det gäller hans spel för landslaget. Han gjorde fem mål i sina två senaste matcher för Spaniens U21 lag, och han tvekar inte på att hans imponerande prestationer kommer att gå obemärkt förbi Los Blancos tränaren.

"Jag är säker på att Ancelotti har sett Spanien U21:s matcher och höll ett vakande öga på mig, Jese, Carvajal och Pacheco" sade Morata till AS.

"Jag tvivlar inte på att han har sett oss spela och tar oss i beaktande för hans nästa lagurval. Det är upp till oss att fortsätta jobba".

"Folk pratar alltid om att Madrid signerar andra anfallare, men jag kommer att försöka göra mitt bästa för att visa att jag är tillräckligt bra för att spela för Madrid, och det kommer Jese också göra".

Skriv en kommentar