Gonzalo Higuain: "Jag led i Real Madrid"

Den argentinska anfallaren har medgett att han kände sig olycklig i Real Madrid eftersom han inte fick spela så mycket som han hade velat.

Napolis anfallare Gonzalo Higuain har insisterat på att han inte ångrar sitt beslut att lämna Real Madrid och avslöjade att han var olycklig i den spanska huvudstadsklubben.

Den 25-årige anfallaren gjorde över 100 mål i La Liga under hans tid i Santiago Bernabeu klubben. Trots detta fick han ofta sitta på bänken, vilket till slut fick honom att lämna marängerna för 40 miljoner euro.

"Jag hade några stora stunder i Real Madrid, men även olyckliga stunder" sade Higuain till La Sexta.

"Jag led eftersom jag inte alltid spelade. Ibland startade Benzema och sedan fick jag chansen att visa mitt värde igen".

"Jag kommer alltid att vara tacksam till Madrid fansen dock. De visade mycket tillgivenhet under mina sju år i klubben".

Kommentarer

Sovjet

2013-09-11 - 23:36:04
Vi led med att ha dig i CL... mindre än 10mål på 7säsonger... Tack Napoli!

Anonym

2013-09-12 - 22:33:52
lider för att se den innan mig kommentera

Skriv en kommentar