Rapport: Real Madrid kommer att lägga ett bud på Luis Suarez i januari

Enligt uppgifter kommer Real Madrid att köpa en ny anfallare med pengarna som de tjänade på Özils försäljning.

Real Madrid kommer att försöka signera Luis Suarez från Liverpool när januaris transfermarknad öppnar, rapporterar den engelska tidningen The Mirror.

Den spanska huvudstadsklubben var intresserade av uruguayanens signatur redan i sommar, men föredrog att signera Gareth Bale för 86 miljoner pund.

Suarez finns dock fortfarande i Carlo Ancelottis önskelista eftersom tränaren vill värva en ersättare för Gonzalo Higuains som flyttade till Napoli.

Den spanska tidningen Marca hävdar att pengarna som Los Blancos tjänade på Özils försäljning (42 miljoner pund) kommer att spenderas på antingen Suarez eller Monacos Radamel Falcao.

Kommentarer

Simon

2013-09-09 - 16:49:03
I say no. NO!

Omar

2013-09-09 - 17:56:41
Ärligt talat ingen bryr sig om vad du säger elr tycker ( du över mig)

Kasper

2013-09-09 - 18:05:23
Alla har vi våra åsikter :)

Vore kul om vi kunde få lite bättre stämning för övrigt i kommentarsfältet, har varit lite tråkig ton på sina håll.

Anonym

2013-09-09 - 22:16:53
Suarez är bra men hans beteende gör att han inte ska spela för real

Daniel PV

2013-09-09 - 22:52:00
Jag ser hellre att de satsar på supertalangen Morata. Förövrigt gjorde han 4 mål för u-21 senast mot Australien där de vann med 6-2. Dessutom gjorde Carvajal och Jese de andra två målen! :)

John

2013-09-09 - 23:46:48
Å ja bryr mig inte om va hon överöveröveröver mig skriver.

Anonym

2013-09-10 - 00:07:18
fyfan vilka spelare i u21 ;). jese, morata, carvajal, isco, nacho, ilarra

Microdot

2013-09-10 - 07:04:45
Hellre Falcao än Suarez!

Anonym

2013-09-10 - 12:57:45
hellre morata än suarez.... satsa på morata real!!!!

Daniel PV

2013-09-10 - 19:24:23
Morata gjorde ytterligare 1 mål mot albanien igår, carvajal spelade fram honom! Jese gjorde också 1 mål! De måste satsa lite på de yngre spelarna också

Sovjet

2013-09-11 - 03:49:59
Vi har väldigt många bra talanger men RM har inte i sin filosofi att satsa på talanger som är hyfsade... Som kanske kan bli en stjärna utan mer dom som "Ska/kommer" bli det ser jag det som... Morata tror jag helt klart kan bli bra men jag kan inte se honom som en blivande världsspelare... Men han kan helt klart bli en klasspelare(snäppet under) men det känns som att det inte är tillräckligt för ett lag som real som vill tjäna pengar på tröjförsäljning etc... Vem vet... Vem trodde liksom det av Ronaldo när han var i samma ålder som Morata sen small det bara till! Jesé känns dock som att han kan verkligen bli något! Han har en fantastisk talang och jag hoppas att han får bli "upplärd" av Ronaldo så att han senare kan bli möjligtivs såld/utlånad med en återköpsklausul eller något liknande... Förhoppningsvis detsamma med Morata om nu RM beslutar sig för att värva Suarez vilket jag tycker är tråkigt då jag verkligen tycker Benzema är väldigt pålitlig anfallare för RM! Han är avgörande väldigt god teknik och speluppfattning! Han kliver fram när det behövs liksom! Det gillar jag sen har vi även Morata som är en joker som jag personligen hoppas Real satsar på! Han kanske inte kan utvecklas riktigt bra förhoppningsvis för att sedan nå sin fulla potential :)

Född till en madrista

2013-09-11 - 15:48:16
Satsa på Morta ffs!!!!

Liverpoolfan

2013-12-22 - 15:08:34
Alla ni som sa "hellre Falcao än Suarez" etc.Nu vill ni hellre ha Suarez va? Amatörer.

Skriv en kommentar