Cristiano Ronaldo: "Det här har varit Modrics bästa säsong"

Portugisen hyllade sin lagkamrat för sin konsistens denna säsong, och sade att hans njutning av fotbollen håller honom motiverad.

Real Madrid stjärnan Cristiano Ronaldo anser att Luka Modric spelar den bästa säsongen av hans karriär just nu.

Den kroatiska mittfältaren kämpade de första månaderna efter flytten från Tottenham sommaren 2012, men nu har han blivit en nyckelspelare för Carlo Ancelottis män.

Ronaldo, som mötte Modric flera gånger när de två spelarna representerade varsitt lag i Premier League, känner att 28-åringen förtjänar beröm för sina starka prestationer i den vita tröjan.

"Jag har känt honom i många år från tiden i Premier League. Han visar sin karriärs bästa fotboll denna säsong. Han spelar inte bara fantastiskt, utan han gör det kontinuerligt, i Spanien, för detta lag, och det är inte lätt" sade Ronaldo till Snplus.

"Han är en av våra nyckelspelare Han är en blygsam och ödmjuk kille. Vi kommer bra överens".

Ronaldo hoppas att han kommer att återhämta sig i tid till onsdagens Champions League match mot Bayern München, och 29-åringen medgav att han inte gillar att missa någon match.

"Jag vill alltid spela. Jag gillar det eftersom fotboll är mitt arbete och mitt livs passion. Förutom motivationen är det njutningen som jag får av varje match som innebär att det inte är så svårt att försöka göra mitt bästa".

"Jag försöker alltid utvecklas, nå mina mål och inte förlora. Det är inte lätt att spela på denna nivå hela tiden, men med styrka och passion gör jag mitt bästa varje dag".

Skriv en kommentar