Diego Costa: "Jag kommer att slå Ramos om det behövs"

Brasilien-födda anfallaren ser fram emot att hjälpa Atletico att slå tillbaka efter 3-0 vinsten mot Osasuna genom att besegra Real Madrid.

Atletico Madrids anfallare Diego Costa säger att han kommer att "slå" Sergio Ramos om det behövs under det kommande derbyt.

Duon hamnade i konflikter ett antal gånger under de två senaste Copa del Rey semifinalerna mellan de två stadsrivalerna, och 25-åringen ser fram emot att möta Carlo Ancelottis män, men betonade att han kommer att göra allt för att förhindra ännu en förlust.

"Jag är ingen ängel under matcherna, men men mot Madrid såg man att jag inte var ute efter ett bråk" sade Costa till Marca.

"Jag kämpade mot Ramos. Om jag måste slå honom, kommer jag att slå honom. Om han måste slå mig, kommer han att slå mig, men alltid på ett lojalt sätt, alltid inom spelets gränser".

"Jag ser fram emot att spela derbyt. Så fort Osasuna matchen slutade började jag tänka på vår nästa match. Jag har tänkt på den ett tag nu. Vi kommer att spela matchen som om den vore vår sista. Vi vet att matchen är viktig, men vi kan inte förlora hoppet".

"Om vi förlorar mot Real Madrid kommer det att bli svårare att vinna titeln, men för att vara ärlig har vi aldrig varit titel utmanare".

Kommentarer

RMA

2014-02-25 - 17:11:06
HAHA du ville verkligen inte skapa bråk, verkligen inte. Pajas i mina ögon är han en äcklig tattare, förtjänar ej att ens spela på samma plan som Real. Hela hans lag ville skapa brål och fixa kort till Real.

Anonym

2014-02-25 - 19:08:08
Riktig ful filmare är han, fuck han

Monsterhajjen

2014-02-25 - 20:35:54
Diego Costa är bra som fan! Hade bytt han mot Benzema alla dagar i veckan!

Kasper

2014-02-25 - 20:48:26
Håller med dig @RMA

RMA

2014-02-25 - 20:53:43
Monsterhajen, seriös eller? Så jävla överskattad plus att man vill inte ha sånt smuts i klubben. Han har en bra säsong med Atletico och nu är han bäst eller? Samma med Suarez. Skulle inte vilja ha han i Real. Samma sak med honom, En bra säsong med Liverpool och nu är han bäst? Benzema före båda två alla dagar i veckan.

RMA

2014-02-25 - 20:53:44
Monsterhajen, seriös eller? Så jävla överskattad plus att man vill inte ha sånt smuts i klubben. Han har en bra säsong med Atletico och nu är han bäst eller? Samma med Suarez. Skulle inte vilja ha han i Real. Samma sak med honom, En bra säsong med Liverpool och nu är han bäst? Benzema före båda två alla dagar i veckan.

Jonny

2014-02-25 - 21:32:42
Varken Costa eller Suarez passar om så mycket som benzema gör i Ancelottis ideologi, Benzema är aktiv och i form just nu, för första gången på länge kämpar han och visar sig aktiv, skulle inte byta honom mot vilken annan anfallare som helst (Zlatan undantag).

Monsterhajjen

2014-02-26 - 00:10:19
RMA, Benzema före Suarez är du go eller?

Diego Cosa är ett svin ja visst jag håller med. Men den killen kämpar och gör allt för sitt lag och det beundrar jag.

Luis Suarez är inget svin, han verkar vara hur skön som helst! (ja visst han har haft sina moments) men det har pepe också! Men det tror fan det att jag gillar Pepe ändå.

JEJJE

2014-02-26 - 00:26:22
Alltså jag skäms fan när en Real supporter säger Benzema före Suarez, Benzema gör allt en striker inte ska och Suarez gör allt plus lite till vad en striker ska göra.

RMA

2014-02-26 - 06:58:20
JEJJE, och vad är det där lilla plus? Att vara rasistisk? Fyfan att ni ens kan tänka att ha honom i klubben. Han skulle bara sprida sin skamlighet vidare i Real. Så jävla överskattad samma med Costa...

Anonym

2014-02-26 - 14:20:30
Världens kanske äckligaste spelare.

Monsterhajjen

2014-02-26 - 23:26:16
Suarez är INTE äcklig!

Monsterhajjen

2014-02-26 - 23:27:04
Suarez är världens bästa striker!

Skriv en kommentar