Bales spanska lärare: "Han är en duktig elev som ber om mer läxor"

Bales privata lärare spenderar tre timmar per vecka med Bale, och nästa säsong kan han möta sin elev i Copa del Rey.

Privatläraren Michael Gómez Dobrott har undervisat Bale spanska tre timmar per vecka ända sedan hans flytt från Tottenham förra sommaren.

Enligt Gómez Dobrott är 24-åringen ivrig att lära sig det spanska språket, och sade: "Han är en duktig elev. Han ber mig skicka mer läxor och han vill passa in så fort som möjligt. I början kunde jag inte tro det; jag gav Bale läxor".

"Men redan från första dagen kände jag mig bekväm med att jobba med honom. Han är charmig, och han skickade en tröja till mig på min födelsedag, vilket var en fin personlig gest".

Tvåspråkige Dobrott, vars mamma är från Kalifornien, kan möta Bale i den spanska cupen nästa säsong eftersom hans lag, Trival Valderas, tog sig till den spanska fotbollens tredje division efter en 3-0 vinst i söndags.

Han planerade att hålla sin roll som Bales lärare hemlig, men medgav att hans lagkamrater från Trival Valderas retades med honom efter att Bale publicerade en bild på en av hans lektioner med Gómez Dobrott på Instagram i januari.

"Jag har varit väldigt diskret om det" fortsatte Dobrott. "Men denna dag fick jag många samtal och laget började retas med mig. Med skägget jag normalt har trodde de inte att jag skulle få vara i närheten av hans grannskap".

"Nu spelar vi i Copa del Rey och de säger att jag kan markera honom. Jag måste ge honom mer läxor, eller gå igenom några oregelbundna verb med honom under matchen för att sätta honom på plats. Annars kommer det att vara omöjligt".

"Han vet inte att vi har flyttats upp och jag är inte så långt bakom honom nu. Jag kommer att berätta det för honom, och han kanske kommer och ser oss spela mot Real Madrids B-lag Castilla på vår arena eller deras. Tänk dig".

Kommentarer

Anonym

2014-06-27 - 17:26:56
Intressant läsning, mer sånt

Skriv en kommentar