Angel di Maria: "Jag föredrar att missa matchen mot Malaga"

Den argentinska spelaren skulle föredra att missa den kommande ligamatchen mot Malaga för att undvika potentiell avstängning.

Real Madrids ytter Angel di Maria medgav att han skulle föredra att missa nästa veckans La Liga match mot Malaga eftersom han fruktar att bli avstängd från El Clasico.

Den 25-årige spelaren är ett gult kort ifrån att avstängas från en match efter att ha fått sitt fjärde gula kort under söndagens 3-0 vinst mot Levante, och han fruktar att missa det kommande mötet med Barcelona.

"Jag vet inte, det är svårt att välja, men jag föredrar att inte spela" sade Di Maria till AS. "Jag gör alltid mitt bästa och jag föredrar att inte riskera det".

"Handbollen (mot Levante) var inte avsiktlig, men det är domarna som fattar besluten. Om jag måste spela mot Malaga kommer jag att känna mig lite hämmad".

Kommentarer

RMA

2014-03-11 - 18:20:52
Spara han! Sjukt viktig spelare

Skriv en kommentar