Gareth Bale: "I La Liga finns det inga långa bollar som i England"

Den tidigiare Tottenham stjärnan har insett att La Liga klubbarna är taktiskt bättre än Premier League lagen.

Real Madrid stjärnan Gareth Bale medgav att han blev "överraskad" av hur tekniskt begåvade alla La Liga spelare är, och förklarade att det "inte finns långa bollar som i England".

Den walesiska yttern lämnade Tottenham för Los Blancos sommaren 2013 för 100 miljoner euro, och Bale är glad över att ha flyttat till en liga där alla lag passar bollen till varandra.

"Mina sex månader i Madrid har varit jättebra" sade Bale till journalister i torsdags, rapporter Goal. "Taktikerna i La Liga har överraskat mig mest. Alla kan spela med bollen, passa och röra sig... Det finns inga långa bollar som i England".

"Jag gillar verkligen denna fantastiska liga".

Den spanska huvudstadsklubben toppar ligatabellen med tre poäng mer än stadsrivalerna Atletico Madrid, de kommer att möta Barcelona i Copa del Rey finalen nästa månad och de har i stort sett tagit sig vidare till Champions Leagues kvartsfinal.

"Vi kan vinna allt" deklarerade Bale. "Vi sitter på en bra position, men vi måste ta en match i taget eftersom det finns många matcher kvar, inklusive de svåra".

"Det finns bra lag i Champions League. Alla återstående lag är potentiella vinnare. Turneringen är öppen eftersom alla är så starka. Förhoppningsvis kan vi dock vinna La Decima".

Till sist hyllade han sin lagkamrat Cristiano Ronaldo, och sa: "Han är den bästa. Han spelar jättebra och det hjälper mig att spela med honom i anfallet. Jag hoppas att vi kan utvecklas tillsammans och vinna en titel".

Skriv en kommentar