Benzema: "Jag behöver fler minuter, för att jag ska kunna bli bättre"


Tidningen Marca, rapporterade att den franska anfallaren Karim Benzema, har uttryckt sin önskan om att få en mer "aktiv" roll för Manuel Pellegrinis lag.

Karim Benzema

Fransmannen kom in på planen i andra halvlek mot Zaragoza i helgen, men uttryckte sin önskan om att få spela fler minuter.

"Det är alltid ett nöja att återvända till planen, men det är komplicerat eftersom jag har inte kunnat sätta ihop ett bra antal matcher. Jag saknar kontinuitet. Även om jag tränar bra, behöver jag flera minuter för att jag ska kunna bli bättre."

Med fyra matcher kvar på säsongen, hoppas Benzema kunna hjälpa sitt lag, men hoppas mer på att vinna Ligan.

"Ibland spelar jag mer, men ibland spelar jag mindre. Det är ett beslut för tränaren. Det här är en stor klubb och saker funkar på detta vis. Jag måste vara redo att spela i fem, femton eller hur många minuter det nu är, som jag får" avslutar han.

Kommentarer

Ardalan

2010-04-26 - 21:57:43
Tålamod Benz! Det kommer med tiden. Hoppas inte ledningen gör någonting stört och säljer honom bara.

Allan med ballan i hallan.

2010-04-27 - 19:35:46
Det smartaste man kan göra att låna ut honom. Tar tillbaks honom om 1-2 ses.

Skriv en kommentar