Mahamadou Diarra: "Premier League är den bästa ligan i världen"


Det har varit rykten om att Manchester United har visat intresse för Real Madrids mittfältare Mahamadou Diarra.
M.Diarra

Sir Alex Fergusson pratade med reportrar och säger att han tror att den 28-årige mittfältaren är perfekt för Manchester United, och det skulle vara ett bra drag för honom.

Diarra har inte fått spela så mycket av tränaren Manuel Pellegrini under de senaste månaderna, och räknar med att Premier League är bäst i världen.

"Jag är mycket smickrad att ha kopplats till en presigefylld klubb som Manchester United" säger Diarra till reportrar. "De är ett topplag, precis som Real Madrid. Premier League är också den högsta ligan i världen, så låt oss vänta och se."

"Jag spelar inte så mycket och i slutet av säsongen kommer jag att diskutera min situation med Real Madrid. Men ett beslut kommer att fattas. Jag vill spela varje vecka som alla toppspelare."

Diarra har spelat 12 La Liga matcher för Los Blancos den här säsongen. Hans bästa lagkamrat är Lassana, som också ryktas vara i förbindelse till en flytt till Old Trafford de senaste dagarna.

Skriv en kommentar