Ronaldo: "Jag är mycket övertygad om att vi vinner ligan"


Real Madrids portugisiska Cristiano Ronaldo är mycket säker att hans lag kommer att slå Barcelona, särskilt nu, när hans lag kommer stå inför de sista åtta matcherna. Och efersom El Clasico är nästa vecka, så säger han att den är väldigt viktig att vinna.
ronaldo
 
"Jag är mycket säker på att vi kommer att vinna ligan. Vi har åtta matcher, åtta finaler, vi måste vinna. Det kan vara så att den som vinner El Clasico blir vinnaren av La Liga, men jag tycker att det är bätrre att vivinner på hemmaplan än att vi förlorar på borta plan. När vi vinner på hemmaplan, vinner vi med stil" säger Cristiano Ronaldo.

"I Camp Nou, spelade vi en av våra bästa matcher i år, men vi vann inte. Jag vill hellre spela dåligt och vinna, om jag ska vara ärlig."

När man snackar om Champions League, säger anfallaren: "Jag var mycket ledsen för att vi åkte ut ur Champions League, eftersom Madrid borde vara med och slåss. Nu ser jag inte på TV längre, eftersom det gör mig arg" avslutar den portugisiska stjärnan.

Skriv en kommentar