Kaká tystar alla kritiker han har fått

Real Madrid-stjärnan, Kaká tror att hans senaste match, var det perfekta svaret på den kritik som har riktiats mot honom.
R . Kaká

Kaká är äntligen tillbaka från en sex veckors skada, och var med på matchen i La Romareda igår kväll. Kaká blev Real Madrids hjälte, när han klev ut på planen och gjorde ett mål (2-1) efter att bara ha varit 9 minuter på plan.

Kaká har blivit kritiserad av både medior i Brasilien och i Spanien, sedan han blev värvad förra sommaren av Real Madrid för 56 miljoner euro. Efter Matchen mot Zaragoza, svarade Kaká på all kritik han har fått.

"Jag är mycket glad, det har varit en mycket speciell natt för mig efter all kritik jag har fått. Det bästa svaret var hur jag spelade på planen."

"Jag har tillbringat många år i en värld av fotboll, men det värsta är att de tvivlar på min skada. Jag hoppas att mina fans inte tvivlade på min skada."

"Jag har känt mig mycket ledsen nyligen för det som har sagts om mig. Det är inte sant att jag vägrade att ta medicin, och försenat mitt tillfrisknande, eftersom jag tog min medecin för att kunna spela matchen jag spelade igår."

"Dessutom är det inte sant att jag tänkte på Brasilien och VM, för just nu är jag bara fokuserade på Madrid."

Kakás match mot Zaragoza var hans första, sedan Madrids Champions League förlust mot Lyon den 10 mars. På de fyra sista matcherna som är kvar av denna säsong, hoppas Kaká att han kommer vara lika bra som han var igår kväll. Real Madrids fyra sista matcher är mot Osasuna, Real Mallorca, Athletic Bilbao och Malaga.

Kaká tillade: "Jag är egentligen bättre, men jag måste ändå fortsätta arbeta. Jag hade 15 eller 20 minuter att spela mot Zaragoza, och jag kommer förbättra min kondition. Men det viktigaste av allt var segern."

Barcelona leder för tillfället i La Liga, men vad som helst kan hända..

Kommentarer

sa

2010-04-26 - 14:29:09
real vinner la liga <3

Skriv en kommentar