Van der Vaart: "Du känner dig som en kung, när Bernabeu publiken firar ett av dina mål"


Rafael Van der Vaart pratade med tidningen Marca om Real Madrids chanser att vinna ligan den här säsongen.
Van der Vaart

"Vi spelar bra i La Liga och vi har fortfarande en chans att göra ett nytt poäng rekord. Om vi fortsätter med det goda arbetet som vi visar, kan näste säsong bli otrolig. Vårt mål är att vinna de fem matcherna som återstår. Var och en av dem ska bli som en final för oss. Jag tror att vi kommer att vinna ligan till slut. Jag vill fira liga titeln med alla fans. Alla pratar om det."

"Mina lagkamrater har berättar för mig att "La Romareda" är en mycket komplicerad plan. Men vi måste visa samma spel, som vi spelade mot Valencia. VI msåte koncentrera oss mycket, redan från början. Vi har mycket tid att förbereda för matchen och vi utnyttjar tiden mycket väl. Vi vet att vi inte kan misslyckas."

"Jag stannade i laget förra sommaren och jag har blivit en viktig spelare för laget. Jag vill tacka alla som har stöttar mig och tränaren Pellegrini för att ha trott på mig. Du känner dig som en kung när Bernabeu publiken firar ett av dina mål."

"Det var tufft att förlora mot Barcelona i Bernabeu, men vi tänker bara på att vinna och gå vidare. Raul är vår lagkampten och han sätter ett bra exempel för oss alla att följa. Han hargjort en massa nya rekord och jag hoppas att han stannar hos oss under en lång tid. Kaká är en stor yrkesman som bara tänker på Real Madrid. Han är en stor spelare."

"Jag känner mig extremt som en madridista. Jag förstår klubben filosofi och fansen. De är mycket krävande, men de visar alltid sitt stöd ute på gatan."

Kommentarer

Nasja

2010-04-23 - 23:06:39
Han är så söt :)<3

madridista

2010-04-25 - 13:26:14
hane sööt och galet duktig,han har bevisat de för alla madrid fan denna säsong.Stackaren fick ju hoppa av plan redan efter 14 min, men de som räknas är jhu madrids vinst<33

Skriv en kommentar