Lyons Michel Bastos: "Real Madrid är en stor klubb, men jag har inte hört något från dem"


Bastos kommer inte utesluta en flytt till Spanien, men brassen insisterar på att han inte har hört något..
Michel Bastos

Lyon
s vänstersidiga stjärna, Michel Bastos, har försäkrat sin nuvarande klubb att Real Madrid inte har kontaktat honom om en möjlig överföring. Men han tillade att de spanska jättarna är en "framstående klubb".

Bastos, som representerade Brasilien under sommarens fotbolls-VM i Sydafrika, har sammankopplats med en flytt till Santiago Bernabeu.

L'Equipe
rapporterar att Bastos är smickrad över intresset men samtidigt tillägger han att han inte har blivit informerad om ett eventuellt bud från Jose Mourinhos Real Madrid.

"Folk säger saker till höger och vänster. Jag försöker att inte bry mig och det stör mig inte. Det enda jag vill är att återvända till fotbollen" sa Bastos.

"Jag vill veta något om den här historien tills det finns något officiellt, och jag har erkänt det. Real Madrid är en stor klubb, men de har inte gjort några erbjudanden."

Men samtidigt lämnade Bastos dörren öppen för Los Blancos och tillade: "Jag vet att Real Madrids ledare har sagt att deras signeringar är över, men man vet aldrig."

"Om jag inte lämnar idag, imorgon eller nästa år är det på grund av att klubben anser att det är en bra affär för dem och för mig. Om inget händer, kommer jag stanna."

Kommentarer

ahmed8

2010-08-20 - 19:38:51
Hoppas han kmr , fett bra ju..

hala madrid

2010-08-20 - 20:20:43
vad har han att göra i real madrid? tycker marcelo är bättre som vänsterback och på vänstermittfältet har vi ju tex di maria!

Anonym

2010-08-20 - 20:51:40
Real kan ju erbjuda drenthe plus kanske några miljoner för honom

J.D

2010-08-21 - 00:58:28
Tycker ens idén att köpa en skadad spelare låter onödigt..

Skriv en kommentar