En konflikt mellan Cristiano Ronaldo och Xabi Alonso


Real Madrids Cristiano Ronaldo & Xabi Alonso i en konflikt några sekunder innan Xabi Alonso gjorde sitt första mål för Real Madrid.


Den 21 februari, i söndags, spelade Real Madrid mot Vilarreal och vann med 6 - 2. Ett mål av Cristiano Ronaldo (frispark), två mål av Higuain, två mål av Kaká och ett mål av Xabi Alonso.

Innan Xabi Alonso satte in 6 - 2 , diskuterade Cristiano Ronaldo och Xabi Alonso om vem som skulle ta straffen.

"Cris, ge den till mig", säger Xabi Alonso till Cristiano Ronaldo.
Sedan fortsätter han : "Eftersom jag inte har gjort något mål för Real Madrid än, låt mig ta den"
"Nästa gång, jag lovar dig", svarade Ronaldo.
"Nej, sluta. Ge mig den nu istället. Kom igen, ge mig bollen", säger Alonso.

Ronaldo ger bollen till Xabi Alonso, som sedan gör sitt första mål för Real Madrid och går och firar tillsammans med lagkamraterna.

Cristiano ronaldo and Xabi alonso
Cristiano Ronaldo, Guti & Xabi Alonso

Kommentarer

Felix

2010-02-23 - 12:21:21
Ville bara meddela att konflikten handlade inte om frisparken utan straffen xabi tog senare

Pedro Gbg

2010-02-23 - 12:56:52
Inte mycket till konflikt egentligen.

Skriv en kommentar