Benfias stjärna Ramires vill flytta till antingen Real Madrid, Barcelona eller Chelsea


Den brasilianska mittfältaren har uttryckt sin önskan att lämna Benfica för en störra klubb..
Ramires

Benfica
mittfältaren, Ramires, har imponerat i VM 2010 med sitt landslag Brasilien. Efter att 23-åringen imponerat i världsmästerskapet har flera klubbar visat sitt intresse för honom.

Flera engelska och spanska klubbar tros vara intresserade av att underteckna Ramires och nu spekuleras det att han kan lämna sin nuvarande klubb redan i sommar.

"Min agent har sagt till mig att ett antal klubbar är intresserade av att underteckna mig, men det förvånar mig inte. Vi alla vet att VM är den perfekta scenen för att visa vad du går för" sa Ramires, enligt tidningen Record.

"En bra match kan vara tillräcklig för att väcka intresse hos en stor klubb. Jag vet inte namnen på de klubbar som är ute efter mig, men det skulle vara en dröm för mig att spela för en stor klubb som Barcelona, Real Madrid eller Chelsea."

Ramires flyttade till Benfica från Cruzeiro sommaren 2009 för en avgift på 7,5 miljoner euro. Han har ett kontrakt med den portugisiska klubben fram till 2014, men kan lämna Lissabon jättarna om en klubb vill betala hans 30 miljoner euro klasul.

Kommentarer

Real the first

2010-07-15 - 15:45:09
Nej tack.

Anonym

2010-07-15 - 20:28:37
Han var grym med brasilien men kanske han inte lika bra med real madrid men ärligt talat skulle jag vilja se honom i realtröjan :D

Real the first

2010-07-15 - 20:36:41
Ah fast vi har bara 33 mittfälltare.

ThePrinceOfTheRoyalMadrid

2010-07-15 - 21:41:32
Han är en riktigt riktigt bra spelare men som RealtheFirst sa vi har redan 33 mittfältare ;)

Anonym

2010-07-16 - 12:39:17
Benfia:)

Skriv en kommentar