Chelseas tränare, Carlo Ancelotti, klargjorde att Ashley Cole stannar i Stamford Bridge


Den italienska tränaren klargjorde att engelsmannen kommer stanna kvar i Chelsea.
Ashley Cole

Chelsea
s tränare, Carlo Ancelotti, har gjort klart att Ashley Cole kommer att stanna kvar i Stamford Bridge den kommande säsongen.

Den engelska vänster-backen har sammankopplats med Real Madrid under de senaste dagarna, efter att den tidigare Chelsea och nuvarande Real Madrid tränaren, Jose Mourinho, uttryckt sin önskan att återförenas med sin gamle spelare.

Cole, som har kritiserats för att enligt sin nära vän sagt att han hatade England och människorna där, kommer att kallas till försäsongsträningen nästa vecka.

"Om en spelare inte är nöjd, måste man hitta en lösning" sa Ancelotti till journalister.

"Kanske kan jag berätta ett skämt för honom för att göra honom glad! Vilken ska jag berätta? Jag kan många! det är inte frustrerande för mig om andra klubbar vill ha honom."

"Ashley (Cole) är en Chelsea-spelare och ingen vill sälja honom. Vi vill behålla honom i vår trupp. Jag är 100 procent säker på att han kommer vara kvar i Chelsea denna säsong. Jag betraktar honom som den bästa spelaren i hans position i världen."

"Jag behöver inte prata med honom. Han är glad över att vara kvar i Chelsea. Han sa aldrig att han ville gå. Det finns ingen chans att han kommer att gå. Inte en chans."

Ancelotti hoppas på att bygga vidare på sin framgång med de blåa, efter att han vann historiska titlar (dubbeln) med Chelsea. Men efter att ha vunnit Champions League med sin gamla klubb AC Milan, är italienaren angelägen om att vinna Champions League med sin nuvarande klubb, Chelsea, också.

Kommentarer

RMA

2010-07-25 - 15:36:06
NEEJ... Vi behöver han:(

ahmed

2010-07-25 - 16:13:07
skit i han.evra e bättre

Anonym

2010-07-25 - 16:56:37
tänk vilket försvar om vi hade cole, vidic, pepe och ramos som backar!

Skriv en kommentar