Cristiano Ronaldo: "Mourinho är en vinnare och vi kan besegra Barcelona"


Cristiano Ronaldo pratade med median efter Real Madrids första pass i Los Angeles.
Cristiano Ronaldo

Idag hade Real Madrids sitt första träningspass i Los Angeles. Efter träningen, pratade Ronaldo med median om Jose Mourinho, den kommande säsongen och vilket nummer han skulle vilja byta till.

"Vi är mycket glada och arbetar mycket hårt. Vi måste hålla den här nivån av spänning för att vinna titlar" sa Ronaldo.

"Raul har alltid varit en viktig spelare för Real madrid. Han tog beslutet som passar honom bäst. Han är professionell och jag är säker på att han kommer att spela på en mycket hög nivå."

"Jag känner redan Mourinho bra. Hans träningar är spektakulära. De har stor intensitet. V i är alla mycket glada att ha honom. Vi känner inte oss trötta eftersom vi är mycket motiverade."

"Mourinho är en vinnare. Real Madrid har anfallare, så vi kommer att vara ett anfallande lag."

Sedan började Ronaldo prata om att han skulle vilja byta tröjnummer. När Ronaldo presenterades inför alla Madridistas var han tvungen att acceptera att bära tröja nummer 9, eftersom Raul hade nummer 7. Men nu skulle han vilja byta.

"Jag skulle vilja ha nummer 7 och jag är säker på att Raul skulle vara glad om jag hade det för han vet hur jag är och hur jag tänker."

"Barcelona var mer regelbunda än oss förra året, men vi är inte oroliga för vad de kan göra den här säsongen. Om jag verkligen trodde på att vi inte kan besegra Barcelona, skulle jag vara hemma istället för att vara här."

"Alla stora spelare är välkomna hit. Alla sommarens värvningar är mycket bra" avslutade han.

Kommentarer

MzRonaldo

2010-07-30 - 19:19:33
Hoppas han byter till nummer 7 fastän dom flesta har vant sig vid nummer 9 :)

Skriv en kommentar