Mourinho ville ta över Real Madrid för att uppleva stressen


"The Special One" känner att han har redan vunnit tillräckligt många troféer..
Jose Mourinho

Jose Mourinho har avslöjat att hans beslut att lämna Inter för Real Madrid inte byggde på en önskan att vinna troféer och meddelade att han redan är nöjd med allt han har vunnit som en tränare.

Mourinho har redan vunnit två Champions League titlar och sex liga titlar, som blir totalt 16 troféer sammanlagt, under de senaste åtta åren. Men den portugisiska tränaren förklarade att han ville ta över Santiago Bernabeu klubben för att han ville uppleva stressen som han anser Madrid kommer ge honom.

"Jag vet att om jag lämnade fotbollen nu eller om jag aldrig vinner fler troféer, så har jag fortfarande en historisk bakgrund som är svår att matcha. Jag har alltid gillat trycket, och Real Madrid är en utmaning som passar mina behov" sa Mourinho till AS.

Skriv en kommentar