OFFICIELLT - GUTI LÄMNAR REAL MADRID!

Det har nu blivit officiellt att Guti lämnar Real Madrid och Santiago Bernabeu..
Goodbye Guti !!

Real Madrids mittfältare, Guti, har officiellt meddelat att han lämnar Santiago Bernabeu efter att ha tillbringat 24 år (!) med de spanska giganterna. I en presskonferens idag, tackade den 33-årige alla på klubben för att ha stödjat honom under alla dessa år och sa att även om han kommer fortsätta spela fotboll, kommer hans hjärta alltid tillhöra Real Madrid.

"Jag vill bara tacka Real Madrid. Jag har upplevt vackra tider här. Jag växte upp i Madrid och jag har spelat för denna klubb de senaste 24 åren, varav 15 var i A-laget. Jag kommer fortsätta spela, men mitt hjärta kommer fortsätta vara med Real Madrid" sa Guti.

"Jag vill tacka alla som har stöttat mig, min familj och vänner har alltid varit där för mig."

33-åringen förväntas lämna Spanien för Turkiet och återförenas med den förre Real Madrid tränaren, Bernd Schuster i Besiktas. Men Guti vägrade att säga något officiellt.

"Jag har ett bra erbjudande från dem, ett intressant, vi får se" och tillade att det inte var ett lätt beslut att lämna sin barndomsklubb och att han kände sig ledsen över att lämna.

"Jag har spelat i klubben i 24 år och åstadkommit något mycket viktigt för mig: att spela för det bästa laget i världen och växa både som spelare och som en person i Real Madrid. Jag är skyldig klubben halva mitt liv, eftersom det har varit som en familj för mig. Jag har haft bra och dåliga stunder här, men fansen har alltid varit där för mig och jag är mycket tacksam. Fansen är underbara och jag har haft ett bra förhållande med dem genom åren."

"Jag vet att Madridistas älskar mig. Fansen har gett mig mycket och vi har deltat många glädjeämnen tillsammans. Om de saknar mig, då har jag gjort ett bra jobb. Detta har varit en skön och härlig upplevelse, men dessa saker händer inom fotbollen hela tiden. Jag känner mig stolt och glad över att ha fått spela i denna klubb."

"Jag skulle vilja att folk kommer ihåg mitt förflutna och att jag har varit en Madridista som gav sitt allt för laget. Jag har alltid velat spela för Real Madrid och jag gjorde mitt bästa för att stanna. En av de bästa sakerna jag har upplevt här är den stora blandningen av stjärnspelare. Jag är stolt över det."

"Mina bästa relationer i laget var med Raul och Alvaro Benito, som också var från akademin. Real Madrid har främja spelare från ungdomslaget. Jag är säker på att en ny Guti kommer ut ur akademin."

"Jag skulle vilja återkomma hit efter att jag har pensionerat mig som spelare."

Kommentarer

Itian

2010-07-25 - 14:15:11
kommer verkligen sakna den killen, bilden får mig att rysa :(

Real the first

2010-07-25 - 14:23:05
Han är en av de stora.

Real the first

2010-07-25 - 14:24:24
Han åker ju rätt snabbt upp bland de andra legenderna.

ThePrinceOfTheRoyalMadrid

2010-07-26 - 22:12:09
LEGEND!

Skriv en kommentar