Real Madrid erbjuder Milan 25 miljoner euro för försvararen Thiago Silva


Real Madrid vill underteckna den brasilianska förvararen från Milan..
Thiago Silva

AC Milan
s försvarare, Thiago Silva, har väckt intresse hos Real Madrid tränaren, Jose Mourinho, som letar efter den rätta försvararen. Efter att Nemanja Vidic förnyat sitt kontrakt med Manchester United och Ashley Cole ser ut att stanna i Chelsea efter Ancelottis uttalande, tittar portugisen på den brasilianska försvararen.

Silva har erkänt att han är smickrad över Real Madrids intresse och den italienska sporttidningen Tuttosport säger att de spanska jättarna erbjuder Milan 25 miljoner euro för brassen.

Men Milans hövdingar vägrar sälja sin brasilianska försvarare, trots klubbens ekonomiska problem.

Thiago Silva flyttade till Milan i december år 2008, men undertecknade för Rossoneri officiellt år 2009, samma år då den brasilianska stjärnan Kaká lämnade italienarna. Milan betalade 10 miljoner euro för att signera 25 åringen från Fluminense.

Kommentarer

MarkusMadrid

2010-07-28 - 16:23:08
Till dig som äger bloggen: Vet du var man kan se Real Madrids första träningsmatch? Kan du skicka länk eller något? Tack på förhand :D

RealMadriidCF

2010-07-28 - 16:27:31
MarkusMadrid SV: Jag vet inte vart man kan se matchen JUST NU, men dagen innan matchen sänds kommer jag skriva på bloggen vart man kan se den.

ahmedkaka8

2010-07-28 - 17:32:22
vilken position spelar thiago silva i? alltså jag vet att han är back , men vad för back , vänster / höger eller mittback?

antonReal

2010-07-28 - 17:33:41
markusmadrid jag tror matchen visas på canal+ men köp inte han köp maicon och ge han 7 miljoner i lön vi behöver honom

ahmed

2010-07-28 - 17:47:48
lol dom erbjuder milan 25m för silva och 22m inter för maicon.trots att maicon är mycket bättre



man kan se matchen på www.fomny.com (alla livekanaler.)

ahmedkaka8

2010-07-28 - 18:12:08
ahmed , äre gratis på fomny? :D

Real the first

2010-07-28 - 18:44:39
Till AntonReal. Jag kan nästan garantera att de inte visar Reals träningsmatcher på canal+. OM de kommer sända nån träningsmatch så är det isåfall Barcas.

Anonym

2010-07-28 - 18:57:07
ahmedkaka8 han är mittback

Simon

2010-07-28 - 20:05:08
Skulle kännas tryckt i defensiven om Maicon & A.Cole skulle köpas, Maicon - Ramos - Pepe - Cole

Alonso - Lass/Khedira



Köpa Silva och använda Marcelo som vänsterback känns ju inte inte i närheten så säkert, så för att vara med i CL-racet tror jag vi behöver dessa "storköp".

RM1989.1989

2010-07-28 - 20:48:18
Simon;



Du menar asså att Ramos inte kan göra det lika bra som Maicon, och att mittlåset kommer vara dåligt om inte Ramos spelar där?



Ramos ska vara högerback, sen tycker jag att den bästa mittbacken vi kan köpa är just Thiago Silva, tack vare han Milan vann sina matcher, han tog han om hela jävla försvaret på egen hand. Pepe tsm med Silva skulle vara dunder.



Sen vänsterbackspositionen är den vi måste tänka mest på, om vi kan chansa med Marcelo eller köpa en bra back där.



Jag skulle älska att ha Fabio Coentrao där, eller vad han nu heter. Benficas och Portugals vänsterback, kommer lätt bli bättre än Ashley Cole.



Casillas

Ramos - Silva - Pepe - Marcelo/Coentrao

Alonso - Lass/Schweinsteiger

CR9 - Kaká - DiMaria

Higuain



Bästa elvan enligt mig, jag skulle vilja ha Schweinsteiger i Real Madrid också. Han skulle göra det bra tsm med Alonso i mitten.



vad tycker ni ?

från ahmed till ahmed:)

2010-07-28 - 21:07:12
ne det kostar pengar.



haha jag skojar så klart att det är gratis:D



alltså det är världens kanaler som dom sänder LIVE

CR9

2010-07-28 - 21:17:44
jag tycker vi ska behålla marcelo på vänster kanten så dålig har han inte varit. Det vi behöver mest är en mittback och Thiago Silva passar in perfekt! :)

ahmedkaka8

2010-07-29 - 11:56:16
walla kung ahmed :)

Skriv en kommentar