Real Madrid 'target' Bastian Schweinsteiger: "Jag är inte gift med Bayern München"


Tysklands stjärna tror på en flytt från Bundesligan i framtiden..
Bastian Schweinsteiger

Bayern München
s mittfältare, Bastian Schweinsteiger, har insisterat på att idén om att flytta "upphetsar" honom och att han inte är "gift" med Bundesliga jättarna.

Den tyska fotbollsspelaren, som har varit en utav de som har stickit ut mest i VM 2010, har enligt uppgifter några av Europas bästa klubbar som jagar honom. Både Real Madrid och Chelsea är intresserade av 25-åringen.

Men trots att han säger att det upphetsar honom att flytta till en annan klubb, så är han samtidigt nöjd i Bayern och han respekterar sitt kontrakt med den tyska klubben.

"Det finns alltid en hel del erbjudanden, men jag har ett kontrakt med Bayern ända fram till 2012 och jag respekterar kontraktet med klubben" sa han till Bild am Sonntag.

"Jag vet att det finns något bra i Bayern. Vi vann inte UEFA Champions League-finalen, och att vinna den är min ambition."

"För att avsluta detta samtal säger jag bara att jag inte är gift med Bayern."

"Bundesligan är stor och har blivit viktigare, men om jag skulle gå vidare, så är naturligtvis tanken att flytta, det som upphetsar mig."

Kommentarer

antonReal

2010-07-12 - 19:27:41
han är bra men jag vet inte om vi behöver honom

Anonym

2010-07-12 - 21:27:10
håller med han över mej vi har redan andra i hans position som är lika bra eller bättre til o med

Skriv en kommentar