Real Madrids Xabi Alonso kritiserar Manchester Citys Nigel De Jong


Real Madrids Xabi Alonso kritiserade holländska Nigel de Jong efter en svår tackling från Manchester City spelare.
Xabi Alonso & Nigel de Jong (Spanien - Nederländerna VM FINAL)

Real Madrids mittfältare, Xabi Alonso, har kritiserat Manchester Citys Nigel de Jong efter en fasa som lämnade spanjoren med ett brutet revben.

De Jong skadade Alonso i VM-finalen i söndags, då Spanien vann världsmästerskapet. Och den före detta Liverpool mittfältaren sa att det var en av de värsta tacklingar han har upplevt.

"Jag har ont nu. Det var en av de värsta tacklingar jag någonsin har haft. De var tvungna att stänga ner oss, der var en svår match och det finns respekt från båda sidorna" sa Alonso.

"Utmaningen var verkligen svår, det var en av den mest smärtsamma tackla i mitt liv. Det var svårt att spela. Jag har nog brutit ett revben."

Kommentarer

Anonym

2010-07-13 - 13:14:48
det där måste verklkigen ha gjort ont!!!! Ajjj ajj ajj

ThePrinceOfTheRoyalMadrid

2010-07-13 - 13:36:02
Rött kort

hala madrid

2010-07-13 - 15:15:59
det ser ju brutalt ut och skulle självklart ha varit rött kort...men de jong är en tuff men ärlig spelare och jag tror inte att han försökte karatesparka alonso med flit, utan han försökte träffa bollen men han var för feg för att gå in med huvudet precis som kommentatorerna sa!

Real/alonso (L)

2010-07-13 - 15:18:28
Solklart rött kort!

Skriv en kommentar