Stuttgarts mittfältare, Sami Khedira, förnekar ett avtal med Real Madrid


Den tyska mittfältaren har gjort klart att klubben inte har kommit överens med Real Madrid om något avtal.
Sami Khedira

Förra veckan rapporterade Marca att de spanska giganterna, Real Madrid, hade redan nått en överenskommelse med Stuttgart angående Sami Khedira. Men den defensiva mittfältaren har nu gjort klart att han har ännu inte godkänt några personliga villkor.

"Just nu har jag inte nått en överenskommelse med Real Madrid och jag har inte ens gjort något beslut angående min framtid än" sa Khedira till den tyska tidningen Kicker.

"Jag kan bekräfta att de är intresserade av att underteckna mig och det smickrar mig. Men jag måste tänka på det innan jag gör något beslut. Detta kommer att vara mycket viktigt för de kommande åren av min karriär, så jag vill inte göra ett förhastat beslut."

"Jag hade ett möte med Stuttgarts Jochen Schneider och tränaren Christian Gross förra torsdagen. De förklarade sina planer för framtiden och sa att jag är en viktig spelare i deras planer.

Den 23-årige mittfältaren imponerade av hans goda resultat i VM 2010 och har därefter haft ett samband med en flytt till Madrid. Hans nuvarande kontrakt med Stuttgart löper ut sommaren 2011.

Skriv en kommentar