Real Madrid spelarna tackar Raul

Real Madrid spelarena insisterar på att klubbens ikon, Raul Gonzalez, inte kommer att glömmas bort.
Raul

Real Madrid legenden, Raul Gonzalez, har nyligen lämnat Los Blancos efter 16 år med klubben. Han fick inte så mycket speltid förra säsongen, och han ingår inte heller i Jose Mourinhos planer. Därför har Raul bestämt sig för att lämna huvudstadsklubben och spela för ett annat lag.

Dock, har alla Madrid spelarna uttryckt sin sorg över en av klubbens alla tiders storheters avgång och har visat hur viktig han var. Detta är något som Rauls tidigare lagkamrater har att säga om spanjoren, enligt klubbens officiella hemsida:

Iker Casillas:
"Raul är en symbol för Real Madrid. Han är en stor kapten, som vet hur man ska hantera en situiation på bästa sätt. Raul är ett exempel på professionalism och han hjälpte mig att växa som spelare och person."

Cristiano Ronaldo:
"Att spela vid Rauls sida har varit en ära. Jag har alltid drömt om att få göra det som barn. Det var en ära att dela samma omklädningsrum och jag önskar honom all lycka."

Kaká:
"Raul är en fantastisk spelare och en viktig medlem i denna klubb. Raul kommer alltid att vara en del av Madridismo och att han lämnar är sorgligt för fansen och lagkamraterna."

Xabi Alonso:
"Raul representerar Real Madrid. Han är en symbol och en del av klubbens historia. Det är inte lätt att spela för Real Madrid i 15 år, men han gjorde det eftersom han är en fantstisk spelare."

Drenthe:
"Raul är en gentleman i fotboll och han är en underbar kapten. Han var alltid väldigt snäll mot mig och såg efter mig."

Pepe:
"De 16 åren som han spelade här bevisar hans talang. Han har en speciell plats i mitt hjärta, för att han har alltid följt mina framsteg när jag var skadad. Han steg av från bänken och följde mig till omklädningsrummet, vilket var en otrolig gest som jag aldrig kommer glömma. Han är en stor bit av Real Madrids historia."

Lass:
"Jag är mycket glad över att ha spelat med honom. Jag kommer ihåg att jag såg honom spela när jag var en liten pojke. Han har hjälpt mig mycket sedan jag kom till Madrid. Jag kommer alltid att säga att jag hade förmånen att spela med Raul i Real Madrid."

Dudek:
"Raul är otroligt professionell och ett exempel för alla på och utanför planen. Han är en stor person. Det var ett nöje att ha spelat vid hans sida."

Benzema:
"Raul är en förebild för alla fotbollsspelare, särskilt de yngsta. Han är en stor person och en symbol för Real Madrid och spansk fotboll. Han är en fantastisk anfallare och en mycket effektiv spelare."

Marcelo:

"Raul kommer inte att glömma oss och vi kommer inte glömma honom. Han är en symbol för Real Madrid."

Adan:
"En bit av Real Madrids historia lämnar. Han är en ikon och en stor kapten. Han är en förebild för alla spelre som steg upp genom akademin. Han är ett exempel på spänning, hårt arbete och prefessionalism. Det var ett nöje att dela omklädningsrum med Raul och jag önskar honom all lycka i framtiden."

Gago:
"En symbol för Real Madrid lämnar, en av de spelare som alla fans kan identifera sig med. Det var ett nöja att spela med Raul och dela omklädningsrum med honom. Jag önskar honom allt gott på både en personlig och idrottslig nivå."

Kommentarer

Alex

2010-07-26 - 22:18:40
visst jag Älskar Raul som alla andra madridstas men varför är det så mkt och Raul men inte Guti! enligt mig är båda lika mkt betydda!

Hala_Madrid

2010-07-26 - 22:19:03
Raul har gjort mycket bra jobb i världens största klubb, Ingen kommer att glömma honom även andra lags fans.Han har slagit många rekord och det kommer va svår för dom andra att slå han,kommentar från mig själv

ramos

2010-07-26 - 23:10:37
jag håller med dig alex jag tycker också att raul är den största med guti och också gjort mkt för laget och klubben :D

Real the first

2010-07-26 - 23:20:33
Du har väll bara bytt musik?;P

RealMadriidCF

2010-07-27 - 11:30:47
Santiago Munez: Din video finns på videos --> Real Madrid genom tiderna ;)

;)

2010-07-31 - 13:24:12
fyfan asså jag kommer sakna skit mkt raul,han har betyddt jätte mkt för laget o för alla adnra!!

sorligt ;(

o samma sak för guti ;) <3

Skriv en kommentar