Angel Di Maria: "Jag kommer flytta till Real Madrid - om Gud vill.."


Argentinaren har uttryckt sin önskan att få spela i La Liga och Real Madrid nästa säsong.
Angel Di Maria

Benficas stjärna, Angel Di Maria, har uttryckt sin önskar att underteckna för Real Madrid i sommar. Den begåvade yttern har ett starkt samband med en flyttning till Santiago Bernabeu, nu när den nya Madrid tränaren, Jose Mourinho, har nya planer för Los Blancos.

Mou har offentligt erkänt att han skulle vilja ha med Di Maria i sin trupp, som har spelat för Benfica sedan 2007. Nu har argentinaren uttryckt sin uppskattning för kommentarer.

"Det är fint att Mourinho är intresserad av mig och sa att han vill ha mig. Det gör mig mer lugn och jag är glad eftersom jag kommer ha möjligheten att åka till Madrid, om Gud vill" sa Di Maria till EFE.

Däremot erkänner Di Maria, som för närvarande är med Argentinas VM trupp, att han är lugn när det gäller hans framtid. Real Madrid och Benfica kommer snart nå en överrenskommelse..

"Det skulle vara mycket vackert för mig att flytta till Real Madrid. Nu är jag lugn, jag tänker bara på landslaget. jag har några matcher framför mig och sedan får vi se vad som händer med min framtid" säger han.

"Jag har inte pratat med någon om denna fråga, jag vet ingenting. Jag tänker bara på landslaget, jag vill bara tänka på VM. Sen får vi se."

Di Maria har ett klasul på 40 miljoner euro, men rapporter visar att Real Madrid kommer erbjuda Marcos Alonso i affären när de planerar att sänka övergångssumman.

Kommentarer

Itian

2010-06-11 - 00:08:46
det har stått överallt att han ska komma och frågan är nu, När kommer han?

Skriv en kommentar