Benfica vill ha Real Madrid Castillas unga spelare, Marcos Alonso


Den unge försvararen kan vara på väg till de portugisiska mästarna, Benfica..
Marcos Alonso

De regerande portugisiska mästarna, Benfica, överväger att göra en affär om Real Madrids unga, Marcos Alonso, i sommarens transferfönster, påstår tidningen Record.

Lissabons jättar är ivriga om att lägga till en ny spelare i sin trupp inför nästa säsong, och tränaren Jorge Jesus påstås tycka att Marcos Alonso är en perfekt komplement till sin trupp.

Den 19-årige försvararen är en spelare av Real Madrids unga Akademi (Real Madrid Castilla), men har misslyckats med att få en regelbunden plats inom Real Madrids A-lag. Därför kan spanjoren besluta att gå vidare, för att få en regelbunden plats på annat håll.

Men Benfica möter en hård konkurrens i jakten på Marcos Alonso. Klubbar som Bolton Wanderers och AEK Aten håller också koll på den lovande backen.

Samtidigt har Benfica även visat intresse för att underteckna Real Madrid Castillas stjärnor, Rodrigo och Alipio. Båda anfallarna har ännu inte gjort en officiell debut för Los Blancos, men man tror att de kommer bli stjärnor i framtiden.

Kommentarer

agron

2010-06-23 - 15:00:59
.Casilia.



MAICON RAMOS PEPE MARCOS.A

Xavi.A

RONALDO Canales KAKA



HIGUAN beNZEMA

antonReal

2010-06-23 - 15:13:16
agron, marcos alonso är inte tillräckligt bra för att starta ännu men han kommer att bli så spela med marcelo istället och vem är xavi.a

agron

2010-06-23 - 15:29:02
XABI ALONSO JA SKREV FEL

agron

2010-06-23 - 15:29:39
men marcos alonso e endå grym

ronaldinho fan

2010-06-23 - 17:30:00
gå ni på vmnyheter.blogg.se

Madridista

2010-06-23 - 23:16:52
Mina tidigare kommentarer uppenbaras, Agron har inte tillräckligt med kunskap för att kommentera nyheter kring Real Madrid på denna hemsida. Marcos Alonso är för ung och sannolikheten att han tar en plats i Madrids startelva är mikroskåpiskt liten,man får väl sälja honom eller kanske till och med låna ut honom,....

Agron

2010-06-24 - 01:08:46
Jag fattar inte vad du menar.) tror du att man ska sälja marcos alonso han e fan bra. mourinho vill satsa på unga spelare...

Madridista

2010-06-24 - 14:43:49
Vadå är du trög Agron, hur många gånger måste jag förtydliga det, han är för ung och måste utvecklas något år till. Var fick du den nyheten ifrån att Mourinho ska börja satsa på unga.

benne

2010-06-24 - 18:19:21
asså madridista sluta bråka du bara startar problem på denna hemsidan din barca fanssssss

Madridista

2010-06-24 - 21:00:34
Jag bråkar inte Benne. Det är enbart min åsikt om Agron som jag med all förmodan för uttrycka på hemsidan. Jag får skriva det jag känner för och det jag vill, och dessutom håller jag på Real Madrid så sluta anklaga för för att vara barcafan. Agron har överhuvudtaget inte tillräckligt med kännedom för att kommentera på denna blogg.Han kan inte skriva och det är sällan man förstår honom. Tack för mig.

Skriv en kommentar