Kaká: "Jag tänker inte gå på Maicon och säga att han måste underteckna för Real Madrid"


Kaká erkänner att han har stor lust att arbeta med Mourinho, skulle vilja se Maicon spela för Real, och föredrar att inte prata om Chelsea rykterna.
Ricardo Kaká

Kaká har hört de senaste nyheterna om sin klubb, Real Madrid, samtidigt som han spelar med Brasilien i Sydafrika. Han har granskat två speciella nyheter : Mourinhos ankomst och Real Madrids vilja att värva Maicon.

Brasilianaren respekterar ankomsten av den nya tränaren, och nummer 10 (hans nummer i Brasilien) erkänner att han "ser fram emot att arbeta tillsammans med Mourinho" eftersom, enligt honom, är han en bra tränare. "Jag är glad över att ha honom som tränare i Real Madrid" sa Kaká.

Det finns rykten som säger att Maicon kommer spela på högerkanten i Santiago Bernabeu nästa säsong, och i det brasilianska landslaget pratar man om just detta rykte.

"Jag tänker inte gå på Maicon och säga att han måste underteckna för Real Madrid, för det är inte jag som bestämmer" säger Kaká. Men den före detta AC Milan spelaren säger att med Maicon i laget, skulle Real Madrid kunna lyckas.

"Maicon är en av världens bästa spelare, och om han kommer till Real Madrid ska jag jubla, och bli jätteglad."

Skriv en kommentar