Kaká försvarar VM bollen : "Det är en ny boll, och allt nytt orsakar ett intryck"


Den brasilianska mittfältaren Kaká, kysste den officiella VM fotbollen, och brydde sig inte om att hans kollegor och andra fotbollspelare kritiserade bollen.

Ricardo Kaká kysser VM bollen

VM fotbollen anses vara dålig av de flesta spelarna i det brasilianska landslaget, t.ex. Julio Cesar har ifrågsatt bollen som ska spelas i Sydafrika.

Kaká fick bollen i handen av en reporter från ett TV-komedi program, under en presskonferens i Johannesburg hotellet.

Under presskonferensen försvarade Kaká adidas bollen och sa: "Kritisera inte VM bollen. Det är en ny boll, och allt nytt orsakar ett intryck. Det har förekommit en del klagomål, men kanske kommer spelarna under VM börja säga olika saker" sa Kaká. 

"Fotbolls-VM har en stor intensitet. Alla klagomål om bollen kom under den första veckan, men nu är alla redan anpassade till bollen" fortsatte han.

Julio Cesar sa att bollen var värdelös och att man kan köpa en likadan på en stormarknad. Men enligt Kaká, har alla hans lagkamrater anpassat sig till bollen, bara efter en veckas träning i Sydafrika. Han sa att spelarna känner till bollen mer nu, efter att Michel Bastos sköt in bollen i mål i en frispark mot Zimbabwe, som gav Brasilien en 3 - 0 seger.

"Jag tror inte Michel Bastos säger något dåligt om bollen, efter målet han gjorde" insisterade Kaká.

14 av 23 spelare från Brasilien har kritiserat bollen och de flesta har ett kontrakt med Adidas. Dock är Kaká det största namnet i Adidas.

Real Madrid stjärnan har drabbats av många skador i Spanien, och har nyligen haft en skada. Men brasilianaren hävdar att han är frisk och redo för action i Sydafrika.

"Jag blir bara bättre och bättre för varje dag. Skadan plågar mig inte. Jag var orolig först, men nu kan jag röra på mig mycket bättre. Jag går igenom en intensiv behandling och jag kommer att må ännu bättre när vi spelar vår första VM match mot Nordkorea."

Kommentarer

anna

2010-06-05 - 11:59:07
åh en sportblogg, nice!



sv: jag tror inte brasilien tar hem det, känns som deras storhetstid är över för stunden. men vi får se.

#8

2010-06-05 - 13:04:43
hala kaka! :D<3

Saaz

2010-06-05 - 16:07:23
kaká.. allid lika snäll :)

Skriv en kommentar