Cristiano Ronaldo: "Kaka arbetar hårt för att spela bra i Real Madrid"


Real Madrids portugisiska anfallare Cristiano Ronaldo, är koncentrerad på att vinna ligan med Real Madrid. Han försvarar Kaká, och tror att Real Madrid kommer vinna "El clasico" i mars.

ronaldo&my baby <33

Portugals Cristiano Ronaldo, som i onsdags spelade en vänskapsmatch mot Kina, har sagt att Real Madrid kan vinna ligan den här säsongen, vilket tyder på att, under de senaste veckorna, spelade hans lag bättre än FC Barcelona.
"Vi kommer att vinna ligan", sa Ronaldo i tisdags på Twitter. Han säger också : "I vår senaste match, spelade vi bättre än Barcelona, även om de fortfarande ligger först i La Liga."

Real Madrid anfallaren anser att Manuel Pellegrini gör saker rätt och borde fortsätta som han gör, eftersom det ger bra resultat. "Nu måste vi tänka på oss själva och fortsätta att göra saker rätt. Vi är övertygade om att våra chanser att vinna titeln är stor." säger Cristiano.

När man pratar om Kaká säger Ronaldo: "Kaka arbetar hårt för att spela bra i Real Madrid".
Sedan försvarar Cristiano Ronaldo sin lagkamrat och vän, Kaká, och säger att Kaká har talang. Han varnar också att inom kort, kommer Kaká vara en av världens bästa fotbollspelare igen, och att han kommer vara i en mycket bra form. "Han har övervunnit sin skada och jag är säker på att vi mycket snart kommer att se det bästa av Kaka. Han är en bra person och en mycket professionell fotbollspelare. Han arbetar hårt för att göra succé i Madrid", säger han.

Ronaldo säger att han är säker på att Real Madrid kommer vinna många titlar. Han säger att han vill vinna titlar med Real Madrid. "Vi kommer visa hur bra vi spelar, och vi försöker förbättra oss varje dag. Skytteligan betyder inget för mig. Jag vill vinna titlar med Real Madrid, säger Cristiano, samtidigt pratar han om matchen mot FC Barcelona i april på Santiago Bernabeu: "Spelet är på vår arena, och det kan bli vår nyckel, men vi har inte tänkt på det spelet ännu."

Kommentarer

HALA MADRID

2010-03-04 - 19:07:10
nice blogg om real madrid!

hala

2010-03-04 - 19:09:47
sämsta bloggen jag läst.

Alavi

2010-03-04 - 19:11:24
Så smakfull blogg ! jag önskar o bli värvad t bloggen gratis :P du kan se min Madrid webb som jag slutade med för några månader sen. www.LosMadrid.webs.com , är du intresserad o ha mig vid din blogg, så är det bara o säga . Jag är tillgänglig :)

Amii

2010-03-05 - 17:59:02
Finns det länk te hans twitter?

Anonym

2010-03-07 - 13:09:11
KAKA MIN KUNG, MIN FÖREBILD, MEN EN SVIKARE FÖR MILAN!!

Skriv en kommentar