Cristiano Ronaldo: "Vi måste bevisa för Lyon att vi äger Bernabeu!"


Cristiano Ronaldo, är säker på seger mot Lyon och har ett starkt förtroende för Real Madrid. Han försvarar också hans lagkamrat Kaká, och säger att Kaká är en av världens bästa fotbollspelare.

cronaldo

Madrid, 8 mars
- Real Madrids portugisiska spelare Cristiano Ronaldo, medgav i dag att det skulle vara en besvikelse om hans lag inte gick vidare till kvartsfinalen i Champions League.

Den begåvade fotbollsspelaren, som framträdde på en presskonferens i måndags, sa att om Real Madrid inte vinner mot Lyon på Onsday, på Real Madrids egna hemmaplan (Bernabeu) så skulle det bli en besvikelse.

"Matchen kommer spelas med elva spelare, och trycket är inte bara på mig. Jag kommer arbeta och kämpa lika mycket som under de senaste matcherna om inte mer" säger Ronaldo.

"Vi förlorade sist mot Lyon, men jag är säker på att vi kommer vinna hemma på våran egna arenam och passera kvartsfinalen" säger han.

"Onsdagens match kommer vara väldigt svår, men vi spelar mycket bra fotboll och vi har bevisat att vi är det starkaste laget i La Liga. Vi känner till Lyon. De är ett starkt lag på ett fysiskt sätt, men nu är det vår tur att spela hemma."

"Jag är övertygad om att detta lag (Lyon) kommer att kämpa, men vi kommer att göra allt för att gå vidare till nästa runda. Jag blev förvånad över fansen i lördags och jag måste tacka dem för deras stöd. Jag hoppas att vi ser samma slags atmosfär på onsdag, eftersom de kommer att spela en avgörande roll i vår framgång. Arenan kommer att bli kul att se så full och spelarna är redo."

"Vi måste gå ut dit för att vinna och vi måste vilja att göra mål. Lyon är inte lätta att göra mål mot, och dom kommer inte göra det lätt för oss. Vi vet att det är svårt, men det är möjligt . Vi kommer att göra allt vi kan från första till sista minuten. "

"Alla vet hur mycket Real Madrid vill vinna Champions League. Denna klubb har nio titlar och vill ha tio, och i år ska det bli avklarat. Jag är säker på att vi kan vinna. Vi kommer spela hemma, framför våra fans. Jag hoppas att våra fans är lika stödjande på onsdagen. Vi ska göra vårt allra bästa för att vinna. Vi måste bevisa för Lyon att vi äger Bernabeu!"

"Vi vet att Champions League är viktig för denna klubb och jag är övertygad om att vi kan få det till åtminstone oavgjort."
Och när man pratar om La Liga, säger Ronaldo: "Vi visar att vi är det starkaste laget i La Liga."

Sedan försvarar Ronaldo, Kaká efter att den brasilianska fotbollspelaren har fått kritik: "För mig är Kaká den mest tysta spelaren. Han är en stor professionell fotbollspelare och jag är säker på att han kommer att bli bätter och bättre. Han är en av de bästa i världen och en grundläggande spelare . Kaká kommer säkert att lyckas i Real Madrid.
"Kaka är en av de bästa spelarna i världen och är en viktig spelare för laget".

Cristiano medgav också att Higuaín gör ett bra jobb. "El Pipita har en mycket bra säsong, och jag hoppas det fortsätter så, för om det är bra för Higuain, så är det bättre för oss."

Han berömde även Guti & Van der Vaart efter söndags match mot Sevilla. Han säger att laget har förbättrats med att ha med de i matcherna, och att Guti är en spelare av hög kalité.

Skriv en kommentar