Marcelo: "Människor förstår sig inte på Kaká"

Marcelo försvarar sin landsman Kaká och säger att italiensk fotboll skiljer sig från den spanska fotbollen.
marcelllllo

Den brasilianska Marcelo försvarade sin lagkamrat och landsman Kaka i en intervju med Globoesporte.com.

"En spelare som spelar italiensk fotboll, skiljer sig ifrån en spelare som spelar spansk fotboll. Kaka behöver anpassa sig till den spanska fotbollen, och det är vanligt, men vissa människor förstår inte det
" säger han.

"Problemet är att han är en fotbollsspelare som egentligen spelar mycket bra och det är därför vi kräver mer av honom. Men jag tror säkert att han kommer visa sin "rikitga" Kaká snart i Real Madrid"

Marcelo pratade också om VM: "Jag har inte gett upp hoppet på att få spela VM. Listan är inte ute ännu och även om konkurrensen är stark, vet jag att jag kan vara i Sydafrika. Jag har redan spelat OS och jag har kallats flera gånger av Dunga. Han känner till mitt arbete och är en duktig coach. Om jag inte kan gå nu, kan jag vara med när jag blir 26 år, alltså år 2010" avslutar han.

Skriv en kommentar