"Omstarten" var nyckeln till att vinna, enligt Manuel Pellegrini.


Manuel Pellegrnini sa vad han tyckte efter segern i söndags matchen mot Atletico Madrid i en presskonferens.
p

"Det var viktigt att spela bra efter första halvleken. Vi gjorde tre mål och hade chanser att göra fler mål. Vi hade en klar idé om vad vi ville ha och jag tror att straffet får Atletico att vinna förtroende."

"Vi var lite dåliga under första halvleken, men vi blev mycket bättre under andra halvleken. Kanske hade vi inte klara möjligheter under de första tjugo minuterna, men vi hade en massa möjligheter till att göra mål. Den fotboll vi spelade var tillräcklig för att slå Atletico, vilket är allt som räknas."

"Atletico är ett bra lag som konkurrerar i tre tävlingar. Vi var tvungna att arbeta hårt. Det som intresserade mig mest, mer är mål skillnaden, är hur vi spelade och tog en rättvis seger."

"Det faktum att Cristiano Ronaldo är så medveten om det skott som kunde ha varit mål är bara en del av hans spel. Jag tror på honom och på Higuaín. De tänker inte på att vinna skytteligan, men jag hoppas att de blir det i allafall."

"Vi var tvungna att slå Atletico och nu är det Racing och Barcelona som väntar. Jag har fullt förtroende för truppen och vem det nu än är som är på planen."

Skriv en kommentar