Van der Vaart: "Vi vill vinna La Liga oavsett vad som krävs"


Spanska tidningen AS hann ikapp Rafael van der Vaart, som diskuterade vad som återstår av säsongen för Real Madrid.
van der vaart

"Vi har ligan i sikte och vill vinna oavsett vad som behövs. Vi måste se hur Barcelona reagerar, men vi är mycket optimistiska om våra chanser" säger han.

"Vi kan inte bara tänka på att vi måste vinna över Barca, utan vi måste vinna de tio andra matcherna som är kvar också. El Clasico kommer att bli lika viktigt som förra helgens match mot Sporting. Derbyt mot Atletico kommer också att vara svår".

"Jag tycker om att höra att folk vill att jag ska fortsätta spela här. Jag vill stanna kvar och hjälpa detta lag vinna titlar. När jag återvände hem i lördag fick jag en massa applåder av alla, och jag hör applåderna fortfarande i mina öron. Jag kan spela bra när jag spelar ofta. Jag spelar ofta nu, men jag vet att jag kan förbättras" avslutar han.

Kommentarer

Anonym

2010-03-24 - 15:10:28
kanske dags att uppatera så spännande:Dd

Skriv en kommentar