Xabi Alonso: "Vår avsikt är alltid att vinna och göra så många mål som möjligt"


Xabi Alonso pratar med medierna i en presskonferens om lagets 4-2 seger i Getafe.



"Varje poäng på spel är viktigt och minsta misstag från vår sida skulle vara mycket kostsamt. Vi måste fokusera på varje match och vi kan inte förlora genom att tänka på vår konflikt med Barcelona. Vi vet att det blir en avgörande spel, men fler poäng kommer fortfarande på spel efter den matchen" säger han.

"Vi måste bara tänka på att försöka besegra Atletico. De är just nu på en hög nivå, de har bra spelare och de spelar väl i de tre mästerskapen de deltar i. De kommer att försöka få ett bra resultat på Bernabeu, där de inte har vunnit i år. Derbyt är alltid speciellt".

"Vår avsikt är alltid att vinna och göra så många mål som möjligt. Det är ännu bättre att göra det genom att bryta rekorder. Vi är medvetna om vikten av "måste-göra-mål-grejen".

"Jag känner att jag har helt anpassat till gruppen. Laget är har blivit bättre och jag tror det finns många positiva aspekter i vårt spel, men jag tror också att vi kan förbättra vissa saker. Vi har en tydlig stil och jag vet vilken roll jag har att spela. Jag trivs här och glad för att hjälpa laget. Jag hoppas att det inte händer mig något i många spel som kommer".

"Jag förstår alla mina lagkamrater också. Vi känner varandra och vi är medvetna om våra personligheter. Gago spelade ett bra spel i går. Han var mycket koncentrerad från "get-go". Han vann bollar och startade det arbete som resulterade i vårt andra mål. Han var en stor hjälp för det tredje målet också. Denna fantastiska prestanda gör honom mycket bra. Det är goda nyheter för honom och för resten av laget" avslutar han.

Skriv en kommentar