Cristiano Ronaldo erkänner att han känner sig väldigt pressad


Portugals stjärna Cristiano Ronaldo säger att han känner sig väldigt stressad för att han måste spela på högsta nivån i VM.
Cristiano Ronaldo

Ronaldo är inställd på att leda en kämpande Portugal i Sydafrika, då han spelar för sitt land. Real Madrid mittfältaren vet att han har en chans att imponerade på den största scenen av alla, men medger att han börjar känna pressen.

"Att bära kaptenens armbindel är en ära för mig och gör mig stolt" har Ronaldo sagt till News of the World. "Jag har inget emot att det finns krav på mig, men ibland finns det överdrift, som alltid faller tillbaka på mig."

"Jag är van vid trycket. Men jag erkänner att jag känner mig mer pressad med landslaget än med Real Madrid. Jag försöker alltid att göra mitt bästa och ta Portugal så långt som möjligt."

"Ingen vinner något ensam, och ett lag kan inte bara innehålla en spelare. Ett lag kan inte komma med bara tre eller fyra spelare i god form, det måste finnas minst sex eller sju spelare."

"Jag är en underhållare, det är mitt jobb. Alla som gillar fotboll gillar mig" insisterade han. "Jag vet inte varför fansen buar ut mig. Kanske är det för att de ser mig som en farlig motståndare. Jag har erfarenhet och vet vad jag kan göra."

"Jag kan inte reagera dåligt, även om det ibland är svårt att behärska mig. Jag inte inget emot att de buar ut mig, det ger mig bara mer styrka. Vad de än gör, måste jag hjälpa mitt lag. Jag kommer inte ändra på mig och inte heller ändra sättet jag spelar på."

Ronaldo sa också att fokuset på hans privatliv är något han har lärt sig att elva med och att det inte finns något som kommer att ta hans fokus från planen.

"Allt om Cristiano Ronaldo är lite av en spekulation. Allt jag gör är intressant för median och samhället. Jag är van vid att vara med i nyheterna, men det mesta är inte sant. Jag tror inte folk känner igen den riktiga Ronaldo. Jag vet vem jag är, och jag bryr mig inte om vad vissa människor tycker om mig.

Kommentarer

Fredric

2010-05-30 - 14:30:59
han är kung

Anonym

2010-05-30 - 22:14:02
ronaldo(L)

Skriv en kommentar