Karim Benzema: "Vi kommer få tid att tänka på Barcelona senare"


Karim Benzema säger att han är nöjd i Real Madrid och glad med målet han gjorde mot Athletic Bilbao i lördags.
Karim Benzema

"Jag är inte besviken. Det är en fantastisk upplevelse att spela i Real Madrid. Jag skulle velat vara i bättre form, men detta är den första av de sex säsonger jag är på den här klubben. Det finns fem säsonger kvar. Jag förväntar mig att bli mycket bättre nästa säsong. Jag är mycket nöjd i Real Madrid och att klubben tror på mig."

"Jag vet när jag spelar bra och när jag inte gör det. Det har varit ett svårt år för mig, eftersom det är första gången jag har varit borta från mitt land, familj och vänner. Det viktigaste för mig är att arbeta, arbeta och arbeta."

"Jag känner mig mycket bra nu. Det har varit svårt att inte kunna spela, men jag är glad att jag gjorde ett mål i lördags mot Athletic."

"Både vår match och Barcelonas kommer vara komplicerade. Om Barca vinner, tar de hem titeln, men vi måste fokusera på att besegra Malaga, vi kommer få tid att tänka på Barcelona senare."

"Jag hoppas att Frankrike lyckas i VM, men jag känner ingen press. Jag vill verkligen vara med, men det är upp till tränaren." 

Skriv en kommentar