Ricardo Kaká: "Jag har haft en svår säsong, men jag är inte orolig"


Brasilians stjärna Kaká insisterar att han kommer vara i god form till 100 procent i VM.
Ricardo Kaká (Brasilien)

Brasiliens playmaker Kaká har insisterat att han kommer att vara i en perfekt form när VM börjar nästa månad. Den 28 årige mittfältaren har även medgett att hans säsong i Real Madrid var mindre än imponerande, men har förklarat att det finns gott om bevis som tyder på att han fortfarande kan prestera bra i Sydafrika.

"Jag ska till Sao Paulo för att göra klart alla tester. Där får vi se hur min kondition och form är, och se till att jag inte får några problem i VM. Jag kommer spela 100 procent i VM" sa Kaká enligt AS, innan han berättar att han inte alls är orolig för hans form före VM.

"Jag hade en svår säsong, men det har förekommit många fall där spelare har haft ett dåligt år, och därefter lyser de i VM. Jag är inte orolig."

Brasilien börjar spela VM den 15 juni, då de möter Nordkorea. Därefter möter de Elfenbenskusten och Portugal i den svåra gruppen - Grupp G.

Skriv en kommentar