Ricardo Kaká: "Utan Ronaldinho, Ronaldo och Adriano kommer jag få mer ansvar"


Den viktigaste spelaren i det brasilianska landslaget, Kaká, har erkänt att han inte är i sin bästa form.

Ricardo Kaká - Brasilien

Kaká är med i VM, men inte hans landslags kamrater Ronaldinho, Ronaldo och Adriano. De fyra är som "Fantastic Four" tillsammans, men vi kommer inte få se dem spela tillsammans i sommar.
 
"Det var en svår säsong för mig med olika fysiska problem. Jag kunde inte få fram hur jag ville konkurrerar i en match i den spanska ligan och Champions League" säger Kaká.

Eftersom Adriano, Ronaldo och Ronaldinho inte kommer vara med på VM 2010 i sommar har Kaká mycket ansvar, men säger att han inte är rädd för att ta över ansvaret. "Jag får mer ansvar nu, men det är inte något negativt. Detta är bra för mig och jag är en mer mogen och erfaren spelare".

Detta blir tredje gången Kaká får vara med i VM, han var reserv under 2002, men en stjärna i landslaget år 2006. I sommar får vi se om han fortsätter vara samma fantastiska stjärna.

Kommentarer

kakáfaaaan!

2010-05-13 - 23:47:58
asså vilken dålig tränare brasilien har! Dunga kallade inte in ronaldinho, pato(!!!), adriano eller ronaldo! DET FANNS JU SJU PLATSER KVAR!! VARFÖR INTE KALLA IN DOM OCKSÅ?! alla länder valde 30 män och han väljer 23.. vilken sopa! >:/

Reali bloder

2010-05-14 - 20:38:12
Brasilien Bästa landslaget och Real Madrid bäst klubblaget

Real i blodet

2010-05-14 - 20:38:42
Brasilien Bästa landslaget och Real Madrid bäst klubblaget

Skriv en kommentar