Ronaldo: "Om Raul tar beslutet att lämna oss, skulle jag gärna vilja bära nummer 7"


Cristiano Ronaldo var med i en intervju där han pratade om hur han har det i Real Madrid. Men han pratade också om sin framtid.
Cristiano Ronaldo

Cristiano Ronaldo gjorde en översyn på sitt första år med Los Blancos: "Jag är verkligen nöjd med min första säsong här, men vi har inte vunnit någon titel. Jag är mycket glad i Madrid, och mina lagkamrater har hjälpt mig mycket, men som sagt, laget har inte vunnit någonting. Vi måste fortsätta kämpa och jag är lvertygas om att vi kommer att vinna många titlar" sa portugisen till programmet "Punto Pelota".

Nummer nio säger också: "Det är svårt att vinna ligan, men i fotboll kan allt hända. Det är matematiskt måjligt. Vi måste vinna mot Malaga och se vad som händer i Barcelona. Vi måste ha hopp."

Sedan frågade man Ronaldo om han kan tänka sig en eventuell övergång till FC Barcelona. "Madrid är mitt hem och min klubb är Real Madrid. Men man kan aldrig säga aldrig inom fotbollen. Jag vet inte vad som kommer hända i framtiden, men man vet aldrig, jag kan avsluta min karriär i Real Madrid eller någon annanstans."

Cristiano Ronaldo säger också att de värsta som har hänt honom när han kom till Real Madrid vasra att åka ur Champions League. "Det var mycket dåligt, och mycket komplicerat. Men man måste tänka på att det har kommit nya spelare till klubben och det vat ett lag under uppbyggnad. Vi fick en annan tränare och vi vet att framgång inte är en rät linje, man måste glide lite. Jag minns mina två första år i Manchester United, då vi inte vann något. Men Real Madrid kommer vinna Champions League någon gång."

Portugisen ifrågsätter också alla förolämpningar han har fått inom alla spanska områden. "Jag förstår inte varför folk förolämpar mig, men jag förstår att det kan bero på att jag är den farligaste spelaren för motståndarna. Jag är en smart kille, men jag kan inte säga att jag är perfekt, för jag lär mig fortfarande."

CR9 pratade också om mourinho: "Framgångarna talar för sig själva. En person som har vunnit många titlar är en god person. Utan framgång kommer man inte kunna gå vidare" säger han om sin landsman.

Men Ronaldo säger att han är nöjd med Pellegrini och tillägger att han är nöjd med sina lagkamrater också. "Jag  vill att Raul ska stanna kvar hos oss, men om han tar beslutet att lämna oss, skulle jag gärna vilja bära nummer 7. Guti är en exceptionell spelare. Det har varit en ära att spela och arbeta med honom."

Kommentarer

ard

2010-05-12 - 13:27:12
Tycker inte Cr9 ska få 7:an. Å andra sidan kanske det sänker hans moral ifall han inte får den. lite komplicerat.

Raul!

2010-05-12 - 18:15:33
Raul = alltid i mitt hjärta.

Tycket inte någon ska få nummer 7. Ronaldo borde inte byta, utan ha kvar nummer 9!

Aimen

2010-05-12 - 18:45:41
jo jag tkr han ska få nummer 7. han hade tur med nummer 7 i man united. och 7 är ju ett tur nummer.

Anonym

2010-05-12 - 20:35:58
nja.. han passar i nummer 9. Visst, jag hålle med aimen, men det där var united. Just nu spelar han i real. Annat lag. Annat nummer.

CR7!

2010-05-13 - 22:36:29
JA!! RONALDO SKA HA NR 7!! JAG BRYR MEJ INTE!! :D Raul kan dra, låt ronaldo få 7an!

Skriv en kommentar