Svar på alla era frågor!

Hej alla Madridistas. Jag har nu besvarat era frågor, och jag hoppas att alla fick sina frågor besvarade! Nu är frågestunden avslutad.
Real Madrid

Postat av: Madrid
tycker du lik som jag att gago är sämst i madrid

Svar:
Haha, nej det gör jag faktiskt inte. Han var inte så duktig förr, men jag tycker att han har blivit bättre nu. Visst, ibland kan han inte vara så bra, men ibland kan han vara riktigt grym. Men jag tycker definitivt inte att han är sämst. Och han är inte heller den sämsta spelaren i Madrid ;)

---------------------------------------------------

Postat av: Abbe
Vem anser du är Real madrids bästa spelare från klubben startades tills nu ?

Jag undrar även om du vet någon sida som har bästa priserna för att resa till madrid från arlanda för att se en match ? DÅ menar jag om du skulle kunna länka eller om du vet bästa pris för flyg biljettena, match biljterna sen hotel 2-3 dagar ?

Svar:
Jag måste säga Raul. Jag levde ju inte när klubben startades, så därför kan jag inte tänka på de första spelarna som spelade i Real Madrid. Men jag tycker att den bästa spelaren genom tiderna är Raul. Han har gjort otroligt många rekord i Real Madrid, och hjälpt laget att vinna en hel del.
Men nu, är Raul inte lika bra längre. Han spelar okej, men man saknar hans otroligt fina spel och mål. Sen är ju Higuain & Ronaldo fantastiska spelare också, som säkert kommer finnas med i historieboken.

Tyvärr så vet jag inte någon sida med bra priser. En gång såg jag en sida som hade otroligt billiga priser till Madrid (+hotell) men jag kommer inte ihåg vad sidan heter..

---------------------------------------------------

Postat av:
Har Higuain sagt att han ska till City?

Svar: Nej, det har han inte. Han har flera gånger sagt att han skulle vilja stanna i klubben och inte flytta.

---------------------------------------------------

Postat av: Hala Madrid !
Är Higuaín höger eller vänster fotad?

Svar:
Det var någon som skrev svaret, och han är högerfotad ;)

---------------------------------------------------

Postat av: madriid <3
vad tycker du om ronaldo? och hur länge tror du att han stannar?

Svar:
Ronaldo är en mycket duktig spelare enligt mig. Han brukar alltid hjälpa Real Madrid och har viljan att vinna. Han har stort ett stort förtroende för laget och kämpar verkligen.
Jag tror att Ronaldo kommer att stanna i Real Madrid väldigt länge. Även om han sa att han inte vill stanna i Real Madrid för alltid, så tror jag att han kommer att göra det ändå. Hans kontrakt tar ju inte slut förrän om flera år, och då är vid 30 års ålder. Men det finns ändå chans att han flyttar, eftersom samma sak händer ju Guti just nu, som Liverpool vill ha. Men jag tror att han kommer vara en madridista karriären ut.

---------------------------------------------------

Postat av: malmö
varför köper real spelare varför tar dem inte spelare från b-laget som barca gör

Svar:
Din fråga blev också besvarad av ”Anonym”. Och så här sa han/hon: ” Real Madrid köper inte mer spelare än barcelona och dem tar upp spelare från B-laget i ganska stor omsträktning. Dem har dock en lite annorlunda taktik när det gäller fostra sina spelar; Dem har nämlingen ett sammarbete med Getafe som dem lånar ut sina talanger till för att sedan köpa tillbaks när dem känner att dem är mogna. Detta sättet gynnar både getafe pga att dem oftats har en tunnare trupp men då får förstärkning av ynglingarna samtidigt gynnas real genom att sina ynglingar får speltid mot tufft mostånd och att dem inte behöver köpa tillbaks dem som dem inte tycker har utvecklats tillräckligt. Exempel på detta är Granero, Negredo, Soldado, Daniel Parejo, Miguel Torres, Garay(istället utlånad till Racing), Adrian gonzalez. Sedan finns de spelare som också fått chansen från B-laget: Mousquera, Juanfran och Marcos Alonso”.

Där fick du din fråga besvarad ;)

---------------------------------------------------

Postat av: Los Blancos!
Tror du Real Madrid behåller både Higuain & Benzema? Att släppa någon av dem hade varit tjänstefel!

Svar:
Jag tror att Higuain kommer att stanna. I alla fall i några år till. Manchester City vill så gärna ha honom, men jag tror inte Real Madrid vågar släppa honom, för i så fall kommer de förlora väldigt stort! Men däremot tror jag att Benzema kommer lämna Real Madrid. Jag hoppas ju självklart inte att han lämnar oss, men när jag letar efter nyheter, så står det väldigt mycket om att United vill ha honom. Och för varje dag, så står det mer och mer
detaljer om saken. Men man vet aldrig. Det kanske bara är rykten..

---------------------------------------------------

Postat av: HALA MADRID!!!!
Hur många läsare har du?

Svar:
Omkring 700 läsare ;)

---------------------------------------------------

Postat av: REAL MADRID!
Vart kan man köpa den billigaste Real madrid tröjan, hemma 09/10?

Svar:
Vi vet ju att Realmadrid.com säljer tröjor, men det kostar väldigt mycket. Men sen finns det andra sidor, som säljer tröjorna för ett billigare pris, som t.ex. :
http://www.football-shirts.co.uk/realmadrid-shirt.html
http://www.cnjerseyshop.com/soccer-jersey/real-madrid-soccer-jersey.html (billigast)

Men om du vill ha för ännu billigare pris, så kan du åka till Asien, där de säljer en massa Real Madrid tröjor för ett väldigt billigt pris. De flesta är inte äkta, men det finns äkta också. Jag köpte min Real Madrid tröja utomlands, och den var väldigt billig!

---------------------------------------------------

Postat av: madridista
Jag undrar om du skulle kunna lägga ut nya bilder på spelarna som t.ex. higuain och gago. De mesta som finns alltså bilder är på rinaldo xD skulle va grymt schysst om du kunde
HALA MADRID!!!:D

Svar:
Hur menar du med att jag ska lägga ut bilder på andra spelare? För när jag lägger ut bilder, så är det på ett inlägg där det står en nyhet. Och oftast så är personen jag skriver om, som jag lägger ut en bild på.

---------------------------------------------------

Postat av: kaka
vart ligger sydostasien?

Svar:
Din fråga blev också besvarad av någon annan. Sydostasien ligger i Asien, där Kina, Thailand, Indien och alla de länder ligger.

---------------------------------------------------

Postat av:
Tjena, jag undrar om du vet någon sida där man kan se vilket lag som vann ligan år 1990 upp till 2009.

Svar:
http://sv.wikipedia.org/wiki/La_Liga   Titta på den sidan. Där står det vem som vann ligan från 1929 till 2009.

---------------------------------------------------

Postat av: jonas
Tror du/vet om pellegrini slutar och morhino tar över?

Svar:
Det sägs att Mourinho kommer att ta över. Dessutom har en massa spelare sagt att det skulle vara fantastiskt att ha Mourinho som tränare. Och Guti vill ju stanna i Real Madrid till 2012 för att bli tränad av Mourinho. Jag har också hört att Mourinho vägrar prata om han kommer att stanna i Inter eller inte.

---------------------------------------------------

Postat av: haji
varför köper inte real madrid backar stället för att köpa anfallare ?

Svar:
Ja, det undrar jag också. Real Madrid köper för det mesta bara anfallare. Men jag tror att de inte tycker att någon speciell är tillräcklig bra, för att kunna hjälpa laget. De har säkert någon i sikte, men nämner det inte.

---------------------------------------------------

Postat av: Johnny
Hej, vill först och främst tacka för den kanske mest uppdaterade och intressanta Real Madrid sidan i Sverige över huvud taget.

Mina två frågor lyder.

1. Hur ligger egentligen Real Madrid till ekonomiskt?

2. Vilka 5 vänsterbackar ser ut att vara mest intressanta för Real Madrid just nu?

Svar:
Vad snäll du är, tack själv!
Real Madrid är, som du kanske redan hört, världens rikaste fotbollslag. Efter investeringarna på Kaká, Ronaldo, Benzema mm, så förlorade ju Real självklart en massa pengar. Men när dessa spelare väl började spela för laget, blev Real Madrid rikare tack vare alla tröjor som de har sålt.

Ärligt talat, så har jag ingen aning alls om vem som Real Madrid är intresserade av. Jag har sett att de är intresserade av bland annat Juan Vargas (ytterback), men jag har ingen aning om någon mer som Real är intresserade av.

---------------------------------------------------

Postat av: Hala MADRID!
Undrar en enkel sak , vad står "hala" för när man brukar säga "hala madrid" ?

Svar:
Det är lite svårt att förklara, men det betyder ungefär ”Go Madrid” (=engelska)
Alltså, nästan som ”heja Madrid”.

---------------------------------------------------

Postat av: Hala Madrid!!!
vem tycker du är den bästa allround spelarn, C.Ronaldo eller Messí ? :)

Svar:
Båda två är jätte duktiga tycker jag. Ronaldo är grym på att dribbla och göra mål. Men han är också så snabb! Och Messi är också jätte duktig på att göra mål, och lura spelare. Men han är inte så snabb.
Så om jag ska välja mellan dom två, så tycker jag att Ronaldo är den bästa allround spelaren. Han har allt som en bra fotbollspelare ska ha. Han kan göra mål, han har en egen stil (på fotboll), han springer så jävla snabbt och han vet hur han samarbetar med sina lagkamrater. Medan Messi, tänker mer på att själv få göra mål. Han brukar inte passa så mycket och då förstår han för laget. Men det är vad jag tycker, och alla tycker olika.

---------------------------------------------------

Postat av: Anja
vem av real madrid spelarna brukar mest skriva autografer till supportrarna??

Svar:
När jag tittar på videon där spelarna anländer till en stad, där de ska spela en match, så ser jag att de flesta skriver autografer. Guti, Van der Vaart, Raul, Higuain och Benzema är en av de som jag har sätt skriva autografer. Ronaldo däremot brukar ibland skriva autografer. Han brukar mer titta på dom och le. Men den som skriver mest autografer är nog Kaká. Han går till nästan varenda en och skriver sin autograf.

---------------------------------------------------

Postat av: Realmadridfansforever
Kommer RAUL aldrig mer spela fotboll??

Raul Gonzalez Blanco i hjärtat <3
Real Madrid CF i blodet <3

Svar:
Det är osäkert. En gång sa han att han skulle sluta i en presskonferens, men någon dag senare sa han att han inte alls skulle sluta. Han kanske inte kommer spela för Real Madrid längre, men Liverpool verkar vara intresserade av honom. Men ingenting är säkert.

------------------------------------------

Sedan så såg jag att det var någon som skrev att Real Madrid vinner ingenting, och att han har varit real fan i många år och att Real Madrid tänker bara på pengar mm.
– Real Madrid kanske inte vinner något i år, men det är för att laget hade svårt att lära känna varandra i början av säsongen. När Ronaldo, Kaká, Benzema, Xabi Alonso mm. Kom för att spela för Real Madrid tog det tid för spelarna att veta hur alla spelade. Det gjorde att de kom efter lite. Och jag tycker att det är fantastiskt att de har gjort så många rekord med ett helt nytt lag!
Real Madrid tänker inte alls på bara pengar. Absolut inte. De tänker på hur de kan förbättra sitt lag och det borde du förstå. Om du verkligen är ett Real Madrid fan, så skulle du inte sagt allt det du sa. Du måste ha tålamod och tro på ditt lag om du är en äkta supporter.
Det är väldigt synd att du tycker så som du tycker..

Kommentarer

NAAAZ

2010-05-06 - 19:36:52
Jag tkr att real madrid nt borde köpa så många spelare samtidigt, för då är det svårare för dom att smälta in, dom borde träna upp laget så som barca gör nu dom känner varandra jätte bra på planen och det inebär att dom kan hitta varandra jätte bra. Dom borde inte köpa nån spelar typ på 1 lr 2 år. då kommer real bli vääääärlds bästa, vilket dom redan är men aa dom kmr bli mkt bättre! HALA MADRID! <33

Touchen

2010-05-07 - 10:52:41
Jag är otroligt imponerad över din blogg! Riktigt kul att du dragit igång detta, Los Blancos egna "swedia-fanklubb" ;D

Är du spansk själv?

En fråga till dig, Vad tror du kommer ske med backlinjen när Pepé är tillbaka igen? Vem får ta smällen? Albiol (eftersom han har varit lite ojämn) eller Arbeloa/Marcelo?

Personligen vill jag ha kvar marcelo på vänstern,

Ramos på högern och Pepé / Albiol i mitt.

Tack igen för en superb sida!

/t

habib

2010-05-19 - 21:30:27
Om Tevez går till real madrid villket numer tror du han får.

Anonym

2015-06-05 - 21:46:29
Är Ronaldo höger eller vänster fotad.

Skriv en kommentar